شروع رزمایش روسیه با 6 کشور دیگر

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرگزتاری مهر به نقل از تاس، کشورهای چین، هند، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان در این رزمایش سالانه که توسط ستاد مرکزی فرماندهی راهبردی مشترک روسیه انجام می گردد شرکت می نمایند.

شروع رزمایش روسیه با 6 کشور دیگر

این رزمایش برای مدت شـش روز ادامه خواهد داشت.

رزمایش عملیاتی راهبردی روسیه هر سال در ستادهای مختلف انجام می گردد که ستاد مرکزی تا کنون مسئول سه دوره از آنها در سال های 2008، 2011 و 2015 بوده است.

دیگر ستادهای عملیاتی راهبردی روسیه، ستاد خاوری، باختری و قفقاز نام دارند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در این رابطه اعلام نموده که تمرین های نظامی پیش رو تهدیدی علیه کشور ثالثی نیست، بلکه در جهت افزایش آمادگی های ضد تروریستی صورت می گیرد.

برآوردهای یک موسسه پژوهشی به نام بنیاد جیمزتاون، نشان می دهد که رزمایش امسال توسط ستاد مرکزی، بزرگ ترین تمرین ها از این دست است زیرا علاوه بر 128 هزار پرسنل نظامی، 20 هزار ادوات نظامی و جنگ افزار، 600 هواپیما و بالگرد و 15 شناور جنگی در آن شرکت می نمایند.

ستاد مرکزی فرماندهی راهبردی مشترک در سال 2015 برای انجام تمرین ها از 95 هزار پرسنل کمک گرفته بود. گفته می گردد آن رزمایش آمادگی برای انجام عملیات روسیه در سوریه بود.

بنیاد جیمزتاون اعلام نموده است که رزمایش پیش رو شباهت زیادی به آمادگی ها جهت مقابله با تروریسم ندارد و بیشتر شبیه آماده شدن برای جنگ بین کشورها است؛ این نوع از رزمایش البته به مولفه ای واحد در تمامی رزمایش های راهبردی سال های اخیر روسیه تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 442

به "شروع رزمایش روسیه با 6 کشور دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رزمایش روسیه با 6 کشور دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید