آلمان: همچنان اقدامات دیپلماتیک بیشتری برای حل بحران اوکراین ضروری است

به گزارش مجله آزات وب، وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز رضایت درباره نتایج نشست پاریس برای حل بحران اوکراین در عین حال تاکید نمود که همچنان مسائل حل نشده زیادی وجود دارد و اقدامات دیپلماتیک بیشتری باید انجام گردد.

آلمان: همچنان اقدامات دیپلماتیک بیشتری برای حل بحران اوکراین ضروری است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی درباره تصمیمات نشست اوکراین در پاریس ابراز رضایت نموده و گفت: اینکه بعد از سه سال بار دیگر در سطح یک نشست، توافقی درباره مسائل و پیشرفت های معین ممکن شده است نشان می دهد که کارهای مقدماتی سخت نتیجه بخش بوده است. هم زمان وی خواهان اجرای این تصمیمات اتخاذ شده شد و گفت: آنچه در حال حاضر دنبال می گردد باید قابل شمارش باشد. وی بخصوص از روسیه خواست که به تعهداتش در این راستا عمل کند.

وی تاکید نمود که باید سریعا راه های انتقال بیشتری برای تسهیل زندگی ساکنان شرق اوکراین ایجاد گردد.علاوه بر این باید قبل از هر چیز همانگونه که توافق شده سلاح ها تا آغاز سال جدید کاملا خاموش شوند.

ماس از روسیه خواست تا این بار از نفوذ خود استفاده کند تا این آتش بس پایدار بماند. وی همچنین این را نشانه ای دلگرم کننده دانست که تبادل زندانیان قبل از کریسمس انجام گردد.

وی همچنین از تصمیمات خود برای در پیش دریافت مذاکرات در فرمت نرماندی بین اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان برای اجرای توافقات صورت گرفته خبر داده و گفت: در اینجا ما تنها با صبر و پشتکار و توافقات معین می توانیم به جهت ادامه دهیم و باید برای ایجاد اعتماد سخت کوشش کنیم.

وی تاکید نمود که در نهایت همچنان سوالات زیادی بی پاسخ مانده اند، از جمله مسئله انتخابات در شرق اوکراین، قانون شرایط ویژه و احیای دوباره کنترل های اوکراین در مرزها. هنوز کارهای دیپلماتیک بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

رهبران 4 کشور روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در نشیت پاریس خواهان تغییر قانون اساسی اوکراین بر اساس فرمول اشتاین مایر و برقراری آـش بس کامل در منطقه دونباس تا خاتمه سال 2019 شده و توافقنامه مینسک را اساس حل و فصل بحران اوکراین دانستند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم نشست سران را مثبت ارزیابی نموده و یادآور شد که طرفین توانستند بر وقفه ایجاد شده و زمان مرده در فرایند حل و فصل مناقشه نظامی در دونباس فائق آیند .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 709

به "آلمان: همچنان اقدامات دیپلماتیک بیشتری برای حل بحران اوکراین ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: همچنان اقدامات دیپلماتیک بیشتری برای حل بحران اوکراین ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید