آمریکا: مذاکرات سختی با چین خواهیم داشت

به گزارش مجله آزات وب، یک مقام دولت آمریکا از مذاکرات سخت با طرف چینی در آلاسکا اطلاع داد.

آمریکا: مذاکرات سختی با چین خواهیم داشت

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از المیادین، یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش گردد گفت: پیش بینی می کنیم مذاکرات سخت، ولی صریح با چین که خواهان تغییر رفتارش هستیم، داشته باشیم.

این مقام آمریکایی با اشاره به مذاکرات با مقامات چینی در آلاسکا گفت: دولت بایدن در سیاست هایش در قبال چین، متحد است. به زودی نگرانی خود را درباره فعالیت های سایبری مضر چین را به این کشور اطلاع خواهیم داد. پیش بینی نمی کنیم پس از نشست با مقامات چینی در آلاسکا بیانیه ای صادر گردد.

مقامات ارشد آمریکایی و چینی قرار است روز های 18 و 19 ماه مارس جاری در آلاسکا با هم ملاقات نمایند. پیشتر، کاخ سفید با اعلام این خبر که دستیاران ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است با مقامات چینی در آلاسکا ملاقات نمایند؛ خاطرنشان کرد اینکه نخستین نشست دولت بایدن با مقامات چینی در خاک آمریکا برگزار می گردد، حائز اهمیت است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره اولویت های سیاست خارجی دولت بایدن گفته بود: روابط با چین بزرگترین امتحان ژئوپلیتیک برای ما خواهد بود.

وی اضافه نمود در نشست آلاسکا با مقامات چینی، جهت های همکاری با چین معین خواهد شد. نشست آلاسکا، فرصتی مهم برای مطرح کردن صریح بسیاری از نگرانی های واشنگتن درباره رفتار های پکن است.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1648

به "آمریکا: مذاکرات سختی با چین خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: مذاکرات سختی با چین خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید