اجرای پروژه های مرمتی منوط به صدور حکم است

به گزارش مجله آزات وب، معاون میراث فرهنگی کشور گفت: در امسال اجرای پروژه های مرمتی منوط به صدور حکم خواهد بود.

اجرای پروژه های مرمتی منوط به صدور حکم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمدحسن طالبیان امروز 6 تیر 98 در نشست سراسری معاونان میراث فرهنگی ادارات کل استان ها در اردبیل اظهار کرد: یکی از برنامه های سازمان این است که در امسال هیچ پروژه مرمتی بدون حکم مرمت شروع نگردد و تمامی عملیات مرمت با نظر و اطلاع ادارات استانی انجام گردد چرا که مرمت امری علمی، هنری و همراه با خلاقیت است.

او اضافه نمود: یکی از مسائل ما در استان ها ارائه دقیق آمار پروژه های مرمتی است و متاسفانه آمار بعضی پروژه ها را به سازمان انعکاس نداده اند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اجرای بیش از 2هزار پروژه مرمتی در کشور گفت: آمار دقیقی در حال احصاست و آنالیز کلی نشان می دهد تعداد پروژه ها حتی بیشتر از 3هزار مورد است.

او افزود: در بعضی مواقع به دلیل مشارکت و یا اجرای عملیات مرمت توسط یک نهاد دیگر، اداره کل اطلاعی از جزئیات آن دارد و متاسفانه این موضوع موجب شده تا میزان اشتغال پروژه های مرمتی نامشخص باشد.

طالبیان همچنین به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خود مردم در پروژه های صیانت و حفاظت از آثار تاریخی تاکید نمود و گفت: هرچقدر حفاظت ها مردمی تر باشد، پیروز تر عمل نموده ایم و باید در امر حفاظت و احیا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

او با تاکید به اینکه در بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی موضوعی به نام واگذاری نداریم، اضافه نمود: نگاه ما در پروژه های مرمت باید تغییر یابد و ظرفیت و توان مردمی به کار گرفته گردد.

معاون میراث فرهنگی همچنین به ضرورت کار کارشناسی در پروژه های مرمت و دفاع در کمیسیون ماده 5 تاکید و اظهار کرد: در صورتی که اداره موافق پروژه ای نیست، کافی است مدیریت عنوان مخالفت می گردد را قید کند.

طالبیان با بیان این که در بین تمامی پروژه ها، پروژه های اضطراری و نیمه تمام در اولویت هستند، گفت: همچنین استعلام ها نباید دوپهلو نوشته گردد و اظهار نظر دوپهلو و ندانم کاری ها مسائلی را برای خود ما به وجود می آورد.

او به ضرورت همکاری پایگاه های ملی و جهانی با معاونت های میراث فرهنگی تاکید نمود و اضافه نمود: همچنین ضروری است از نظرات و مشورتی کارشناسان به شکل مطلوب بهره گرفت.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین به ضرورت اهتمام ویژه استان ها در ثبت جهانی آثار تاکید نمود و گفت: به ویژه در ثبت جهانی آثار ضروری است آثار مشترک با کشورهای همسایه مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از سهمیه ثبتی آن ها بهره گرفت.

طالبیان خواهان توجه ویژه استان های مرزی ایلام، کردستان، خوزستان و آذربایجان به ثبت جهانی آثار با کشورهای همسایه شد و اضافه نمود: موضوع میراث فرهنگی در سال های اخیر اهمیت ویژه ای در کشورها یافته و به موضوع حیثیتی تبدیل شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 264

به "اجرای پروژه های مرمتی منوط به صدور حکم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروژه های مرمتی منوط به صدور حکم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید