احتمال شکست نخست وزیر کانادا در انتخابات سراسری

به گزارش مجله آزات وب، نتایج تازه ترین نظرسنجی پیش از برگزاری انتخابات کانادا نشان می دهد که مردم این کشور احتمالا به زمامداری 9 ساله استفان هارپر محافظه کار سرانجام خواهند داد و یک دولت لیبرال را به رهبری جاستین ترودائو انتخاب می نمایند.

احتمال شکست نخست وزیر کانادا در انتخابات سراسری

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظرسنجی که روز یکشنبه در آستانه انتخابات کانادا منتشر شده حاکی است که لیبرال ها با 7 درصد اختلاف از محافظه کاران پیشی گرفته اند.

در عین حال بخش زیادی از 26.4 میلیون رای دهنده کانادایی که برای شرکت در انتخابات ثبت نام نموده اند، هنوز مردد هستند.

جاستین ترودائو در انتها یک کمپین انتخاباتی در کالگاری آلبرتا تاکید نمود: لیبرال ها تنها تغییر در دولت را پیشنهاد نمی دهند بلکه به دنبال یک دولت بهتر هستند.

جاستین ترودائو 43 ساله پسر پیر ترودائو نخست وزیر سابق کانادا است که پدر کانادای مدرن شناخته می گردد.

البته استفان هارپر نسبت به انتخاب دولت لیبرال به شهروندان کانادایی هشدار داده و گفته است که کشور با مدیریت لیبرال ها بار دیگر با کسری بودجه روبرو خواهد شد و کانادایی ها مجبور به پرداخت بیشتر اقتصادیات خواهند شد.

توماس مولکایر رهبر حزب دموکراتیک نوین کانادا نیز به رسوایی های آخرین دولت لیبرال این کشور اشاره نمود و گفت: آنها احتمالا قصد دارند تا مردم را گول بزنند. ولی آن طور که دیده ایم، حزب لیبرال آخرین بار به خاطر رسوایی های اقتصادی توسط مردم کانادا از قدرت برکنار شد.

مبارزات انتخاباتی 11 هفته ای که طولانی ترین کمپین انتخاباتی در کانادا به شمار می رود فرصت خوبی را برای مردم فراهم کرد تا به خوبی از دیدگاه های نامزدهای انتخابات آگاهی پیدا نمایند.

هارپر که از سال 2006 میلادی تاکنون قدرت را در دست دارد، برای رسیدن به چهارمین دور نخست وزیری کوشش می نماید. بر اساس نظرسنجی موسسه نانوس، حزب لیبرال کانادا از حمایت 37.3 درصدی مردم برخوردار است و این رقم برای محافظه کاران به کمتر از 30.5 درصد رسیده است. حزب دموکراتیک نوین نیز 22.1 درصد حمایت عمومی را در اختیار دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 371

به "احتمال شکست نخست وزیر کانادا در انتخابات سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شکست نخست وزیر کانادا در انتخابات سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید