ارتقای بازار هدف کالاهای صادراتی سمنان به 48 کشور

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: بازارهای صادراتی فراوریکنندگان و صنعتگران این استان، با وجود فشارهای خارجی تحریم مالی، از 32 به 48 کشور در سال رونق فراوری افزایش یافت.

ارتقای بازار هدف کالاهای صادراتی سمنان به 48 کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی سعدالدین اضافه نمود: افزایش 61 درصدی ارزش دلاری صادرات از مبدا استان سمنان به نقاط مختلف دنیا در سال 98 در مقایسه با سال قبل از آن قابل توجه است.

وی بیان نمود: پیش از سال 98 تنوع بازارهای صادراتی واحدهای فراوریی استان سمنان 32 کشور بود اما این شاخص در سال رونق فراوری به 48 کشور افزایش یافت.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه در سال 97 متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان 555 دلار بود، ادامه داد: این رقم در سال رونق فراوری به 892 دلار افزایش یافت.

سعدالدین اضافه نمود: افزایش ارزش اضافه نموده کالاهای صادراتی استان سمنان نشانه کاهش صادرات کالاهای خام از این استان به نقاط مختلف دنیا در سال 98 است.

وی بیان نمود: پیش از سال 98 مبدا کالاهای وارداتی به استان سمنان 14 کشور بود که این رقم در سال رونق فراوری به 20 کشور رسید و این آمار به معنی رونق کسب و کار واحدهای فراوریی استان با وجود فشارهای خارجی است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه در سال 98، صادرات استان 11 برابر واردات بود، گفت: این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی با وجود تحریم ها است و می توان با شناسایی بازار هدف برای صادرات کالاهای فراوریی این استان در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی، تحقق شعار سال 99 یعنی جهش فراوری را شاهد بود.

در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و فراوریی فعال است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1031

به "ارتقای بازار هدف کالاهای صادراتی سمنان به 48 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای بازار هدف کالاهای صادراتی سمنان به 48 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید