اروپایی ها از ترس ابولا واکسن می زنند

به گزارش مجله آزات وب، اتحادیه اروپا تزریق واکسن به شهروندان ساکن در کشورهای عضو را با هدف جلوگیری از ابتلا به بیماری مهلک ابولا به تصویب رسانده است.

اروپایی ها از ترس ابولا واکسن می زنند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، اروبو یا Ervebo اولین واکسنی است که برای حفاظت از انسان در برابر ابتلا به بیماری ابولا فراوری شده و مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گرفته است، از همین رو قرار است این واکسن به شهروندان کشورهای قاره سبز تزریق گردد.

به دنبال این تصمیم شرکت سازنده ای نواکسن که مرک نام دارد، می تواند برای بازاریابی آن در کشورهای مختلف اروپایی اقدام کند.

نشانه های بیماری ابولا معمولا دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه ای و سردرد ظاهر می شوند. معمولا حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها به دنبال این موارد می آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می شوند. این ویروس به وسیله تماس با خون یا مایعات بدن حیوان آلوده منتقل می گردد که معمولا شامل میمون ها یا خفاش های میوه خوار هستند.

کوشش برای فراوری واکسن به منظور درمان بیماری ابولا از بیش از یک دهه قبل در آمریکا و کانادا شروع شد. در سال 2014 و به دنبال شیوع گسترده بیماری ابولا در غرب آفریقا، شرکت مرک حقوق فراوری و توسعه واکسن بیماری ابولا را به دست آورد. آزمایش های اجرا شده بر روی این واکسن نشان دهنده تاثیرگذاری 100 درصدی آن بر روی افراد بیمار است. مرک تا به حال 250 هزار دوز از این واکسن را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است.

انتظار می رود فراوری انبوه این واکسن در آلمان در سه ماهه سوم سال 2020 شروع گردد. همچنین اداره غذا و داروی آمریکا در آینده نزدیک در خصوص استفاده یا عدم استفاده از Ervebo در این کشور تصمیم گیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 579

به "اروپایی ها از ترس ابولا واکسن می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپایی ها از ترس ابولا واکسن می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید