از ثبت نام کاندیداها در خراسان جنوبی چه خبر؟ ، پوشش رسانه ای انتخابات بر محور قانون

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: در بین ثبت نام کنندگان هفت نفر سابقه نمایندگی مجلس و 24 نفر نیز سابقه داوطلبی در انتخابات را داشته اند و از نمایندگان فعلی نیز دو نفر ثبت نام کردند.

از ثبت نام کاندیداها در خراسان جنوبی چه خبر؟ ، پوشش رسانه ای انتخابات بر محور قانون

ناصر خوش خبر، امروز یکشنبه 17 آذر در نشست با اصحاب رسانه خراسان جنوبی با موضوع بیان مسائل خبرنگاران در ایام انتخابات اظهار کرد: خبرنگاران نقش کلیدی در ایجاد شور انتخاباتی در جامعه دارند.

وی اضافه نمود: به عنوان کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات و رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی همه رسانه ها از جمله منتقد دولت و چه همراه با سیاست های دولت را به یک چشم می بینیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: پوشش رسانه ای برنامه های انتخابات مانند سایر وجوه انتخابات بر محور قانون خواهد بود و این تأکید نه به علت سخت گیری بر فعالیت خبرنگاران، بلکه برای پرهیز از اعمال سلیقه، ایجاد مصونیت و نظم بخشی به امور است.

خوش خبر ادامه داد: 127 نفر به طور قطعی برای انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه در خراسان جنوبی ثبت نام نموده اند که از این تعداد در حوزه انتخابیه بیرجند درمیان و خوسف 40 نفر، حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه 27 نفر، حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه 25 نفر و در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، سرایان و بشرویه نیز 35 نفر ثبت نام کردند.

وی اضافه نمود: جوانترین و پیرترین ثبت نام نماینده برای نامزدی مجلس از حوزه انتخابیه فردوس بوده که جوانترین فرد متولد سال 68 و پیرترین فرد متولد سال 28 است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان نمود: کاهش تعداد اساتید دانشگاه در بین ثبت نام نمایندگان در حوزه های انتخابیه خراسان جنوبی یکی از تفاوت های این دوره از انتخابات است که به 12 نفر رسیده است.

خوش خبر ادامه داد: از بین ثبت نام نمایندگان سه نفر لیسانس، 92 نفر فوق لیسانس، 20 نفر دکترا و 12 نفر نیز تحصیلات حوزوی داشتند.

وی به ترکیب جنسیتی و سن ثبت نام نمایندگان نیز اشاره نمود و اضافه نمود: 114 نفر مرد و 13 نفر زن بوده و 86 نفر زیر 50 سال و 41 نفر نیر بالای 50 سال سن داشتند.

وی اظهار کرد: در بین ثبت نام نمایندگان 7 نفر سابقه نمایندگی مجلس و 24 نفر نیز سابقه داوطلبی در انتخابات را داشته اند و از نمایندگان فعلی نیز دو نفر ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: به خبرنگاران پیشنهاد می کنم که قانون انتخابات به ویژه بخش مرتبط با تبلیغات را مطالعه نمایند چرا که این مهم از رخ دادن بعضی از مسائل و مسائل جلوگیری خواهد نمود.

خوش خبر اظهار کرد: در راستای موضوعات امنیتی انتخابات فضای مجازی را نیز رصد می کنیم هرچند که معتقدیم فعالیت سالم در فضای مجازی نیز در افزایش شور انتخاباتی مؤثر است.

وی یادآور شد: بر گردش آزاد اطلاعات تاکید می کنیم اما به واسطه ممنوعیت های قانونی نمی توانیم بعضی مسائل چون چرایی رد صلاحیت یک نفر را بیان کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 697

به "از ثبت نام کاندیداها در خراسان جنوبی چه خبر؟ ، پوشش رسانه ای انتخابات بر محور قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ثبت نام کاندیداها در خراسان جنوبی چه خبر؟ ، پوشش رسانه ای انتخابات بر محور قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید