افتتاح مدرنترین پایگاه نظامی مصر در دریای مدیترانه با حضور ولیعهد ابوظبی

به گزارش مجله آزات وب، سخنگوی ریاست جمهوری مصر از افتتاح مدرن ترین پایگاه نظامی این کشور در دریای مدیترانه اطلاع داد.

افتتاح مدرنترین پایگاه نظامی مصر در دریای مدیترانه با حضور ولیعهد ابوظبی

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اظهار داشت که عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور پایگاه 3 ژوئیه را در دریای مدیترانه افتتاح کرد. این پایگاه مدرنترین پایگاه نظامی مصر به تعداد می رود.

طبق این گزارش، این پایگاه با حضور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی افتتاح شد.

راضی در این باره گفت: این پایگاه در منطقه جرجوب قرار گرفته است و هدف از احداث آن، تامین امنیت کشور در منطقه راهبردی شمال و غرب و حفاظت از تاسیسات مالی و تامین امنیت خطوط دریایی و نقش آفرینی در امنیت این دریا با به کارگیری یگان های رزمی دریایی و زیردریایی است.

وی بعلاوه تاکید نمود: پایگاه 3 ژوئیه در چارچوب طرح توسعه همه جانبه نیروهای دریایی ساخته شده است و ماموریت دارد تا ضمن پشتیبانی لجستیک از نیروهای مصری در دریای سرخ و مدیترانه با چالش های پیش روی منطقه از جمله عملیات قاچاق و مهاجرت غیرقانونی مقابله کند.

در همین حال، العین الاخباریه اظهار داشت که این پایگاه نو سومین پایگاهی است که از سال 2017 و در دوره سیسی افتتاح می گردد.

غریب عبد الحافظ، سخنگوی نظامی نیروهای مسلح یمن ویدئویی را از داخل این پایگاه در فیسبوک منتشر کرد که در شهرک النجیله در 70 کیلومتری غرب شهر مرسی مطروح واقع شده است.

وی در این باره گفت: نیروی دریایی ما دارای قدرت دریایی پیشرفته است که به آن این امکان را می دهد تا کسانی که وسوسه می گردد منافع ملی ما را تهدید نمایند؛ باز دارد.

در همین حال، سرلشکر سمیر فرج، کارشناس استراتژیک مصری با اشاره به اهمیت نظامی و استراتژیک پایگاه سوم ژوئیه به العین الاخباریه گفت: پایگاه 3 ژوئیه پس از تأسیس پایگاه نظامی محمد نجیب در ژوئیه 2017 پایگاه برنیس در ژانویه 2020، سومین پایگاه نظامی از زمان به دست گرفتن قدرت به وسیله سیسی است.

وی اضافه کرد: این پایگاه دریایی مطابق با آخرین کد برای ایجاد پایگاه های نظامی نیروی دریایی در دنیا ایجاد شده و هدف آن تأمین جهت استراتژیک شمال در دریای مدیترانه و جهت غرب به لیبی است.

طبق این گزارش، پایگاه 3 ژوئیه؛ بزرگترین پایگاه نظامی دریای-هوایی ارتش مصر به تعداد می رود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1858

به "افتتاح مدرنترین پایگاه نظامی مصر در دریای مدیترانه با حضور ولیعهد ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مدرنترین پایگاه نظامی مصر در دریای مدیترانه با حضور ولیعهد ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید