افزایش رشد مالی کانادا

به گزارش مجله آزات وب، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد مالی کانادا افزایش یابد.

افزایش رشد مالی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هر چند که رشد اقتصادی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا کاهش خواهد یافت، اما در کانادا این رشد نه تنها کاهش نخواهد یافت که تقویت نیز خواهد شد. صندوق بین المللی پول در گزارش خود از کانادا پیش بینی نموده است که رشد اقتصادی این کشور در امسال معادل 1.5 درصد و در سال آینده 1.9 درصد باشد.

برخلاف کانادا، رشد اقتصادی آمریکا کاهش خواهد یافت و از 2.9 درصد در سال 2018 به 2.6 درصد در سال 2019 خواهد رسید.

اقتصاد کانادا در سه ماهه سرانجامی سال 2018 ضعیف ترین رشد خود در طول 2.5 سال اخیر را تجربه نموده بود. طبق اعلام مرکز آمار کانادا، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سرانجامی سال 2018 تنها معادل 0.4 درصد بوده است اما پس از سرانجام سال 2018 رشد اقتصادی این کشور تقویت شده است.

افزایش مخارج خانوارها و سرمایه گذاری های ثابت مهم ترین عامل محرک رشد اقتصادی کانادا بوده است. متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی 961 تا 2019 معادل 0.78 درصد بوده است که بالاترین رشد مربوط به سه ماهه سرانجامی سال 1963 با 3.1 درصد و کمترین رشد فصلی مربوط به سه ماهه نخست سال 2009 با منفی 2.3 درصد بوده است.

صندوق بین المللی پول با اشاره به بازگشت نسبی ثبات به بازار مسکن در کانادا خاطرنشان کرد قیمت خانه در شهرهای عظیم این کشور نظیر ونکوور، تورنتو و همیلتون 2.5 دصرد کمتر از قیمت اوج آن ها در سال 2018 است اما کماکان حباب مسکن در این کشور یک مشکل است.

این نهاد ضمن استقبال از برنامه های دولت برای تقویت زیرساخت ها، به کانادا توصیه نموده است که نوآوری های علمی و جذب نیروی کار ماهر را افزایش دهد. صندوق بین المللی پول با توجه به محدودیت منابع اقتصادی از کانادا خواسته است تا نسبت به اولویت بندی پروژه های زیرساختی اقدام کند و تجارت داخلی بین ایالت های مختلف را تقویت کند.

منبع: خبر فوری
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 993

به "افزایش رشد مالی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش رشد مالی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید