افزایش 5 برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان ها

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مصرف محلول های ضدعفونی کننده در بیمارستان ها 3 تا 5 برابر افزایش پیدا نموده است.

افزایش 5 برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان ها

به گزارش خبرنگاران، غلامحسین مهرعلیان در نشست خبری راه اندازی ستاد راهنمایی و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا، اظهار کرد: روزانه 80 تا 100 هزار لیتر الکل برای فراوری محلول های ضدعفونی مصرفی در بیمارستان ها، حدود 100 هزار لیتر الکل در اختیار شرکت های فراوری کننده محلول های ضدعفونی کننده و ژل ها برای توزیع در داروخانه ها و 30 هزار لیتر الکل در اختیار شرکت های داروسازی برای فراوری دارو قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 400 هزار لیتر الکل در کشور فراوری می گردد، اضافه نمود: 250 هزار لیتر الکل در کشور فراوری و 150 هزار لیتر ذخیره استراتژیک است. برای تنظیم بازار الکل رویکرد واردات را جدی گرفتیم و حدود 20 متقاضی واردات در هفته اخیر داشتیم. بدون هیچ محدودیت با واردات الکل با ارز نیمایی موافقت می کنیم.

مدیر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مصرف محلول های ضدعفونی کننده در بیمارستان ها 3 تا 5 برابر افزایش پیدا نموده است، اظهار کرد: احتیاج بیمارستان ها به محلول های ضدعفونی را 100 درصد پوشش داده ایم و یک هزار و 200 بیمارستانی که در مدار ارائه خدمت به بیماران کرونا هستند، هیچ کدام کمبودی در مواد ضد عفونی کننده ندارند و دپوی خوبی در بیمارستان ها، انبارهای دانشگاه های علوم پزشکی و شرکت های فراوری کننده داریم و شبکه فراوری و توزیع محلول های ضدعفونی و الکل را به بیمارستان ها متصل نموده ایم.

مهرعلیان گفت: در سال جدید توزیع محلول های ضدعفونی در داروخانه ها افزایش خواهد داشت؛ چرا که شرکت های فراوری مواد شوینده با ظرفیت 150 هزار لیتر محلول ضد عفونی وارد چرخه فراوری شدند و پس از خاتمه نوروز شاهد توزیع بیشتر محلول های ضدعفونی در داروخانه ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 شرکت پخش دارویی توزیع محلول ها و ژل های ضدعفونی را بر عهده دارند، اظهار کرد: آماده ایم تا تعداد شرکت های پخش توزیع الکل و ژل ها و محلول های ضدعفونی را افزایش دهیم ما افزون بر این به یاری سامانه الکترونیکی می توانیم میزان فراوری توزیع و مصرف الکل را رصد و پایش کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مهرعلیان گفت: در حوزه داروهای حمایتی کرونا نظیر سُرم ها تا 3 برابر و مسکن ها تا 2 برابر افزایش مصرف داشته ایم و متناسب با پروتکل کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم تا متناسب با آخرین پروتکل ها داروهای مورد احتیاج کشور را تامین کنیم و جوابگوی احتیاج کشور در حوزه داروهای بیماران کرونای و برطرف نگرانی کادر باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 992

به "افزایش 5 برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 برابری مصرف محلول ضدعفونی در بیمارستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید