امیدواری مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به تکرار سومی در دنیا

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری فدراسیون ورزش کارگری، امروز در آموزشگاه ملی المپیک قبل از اعزام کاروان این تیم به سومین مسابقات جهانی کارگران برگزار گردید.

امیدواری مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به تکرار سومی در دنیا

در ابتدای این نشست امیرحسینی رئیس انجمن ورزش شرکت ها، به اهداف برگزاری مسابقات جهانی پرداخت و گفت: در کاروان اعزامی نگاه ویژه ای به بانوان شده به طوری که 11 نفر از تیم را بانوان تشکیل می دهند. امیدواریم این فرایند را در ادامه هم دنبال کنیم.

پس از آن نوبت به عبدالحمید احمدی، معاون توسعه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان رسید تا درباره تأثیر ورزش کارگری صحبت کند.

احمدی در این باره گفت: کم تحرکی چالش امروز جوامع مختلف شده است. ورزش کارگری یاری می نماید تا هزینه های بیماری و درمان آن کاهش پیدا کند. مؤثرترین و کم هزینه ترین راه، ورزش است. باید ورزش را در میان اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار دهیم. لازمه نیروی انسانی ورزش است و از این منظر ورزش در میان 14 میلیون کارگر کشور حائز اهمیت است. در مسابقات جهانی که دوره قبل شرکت کردیم مقام سوم جهان را کسب کردیم و حالا وقتش است به افتخارآفرینی ها هم ادامه دهیم.

احمدی اعلام نمود: این مسابقات در افزایش انگیزه کارگران تأثیرگذار است. وزارت ورزش و جوانان هم در اعزام به مسابقات جهانی با نگاه حمایتی موافقت کرد. امیدوارم حضور کاروان ایران پیروز آمیز باشد و شاهد کسب مدال و ایستادن روی سکو باشیم. از این فرصت استفاده کنیم تا توان ورزشی خود را اثبات و در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خود کوشش کنیم.

جواد رمضیرئیس فدراسیون ورزش کارگری در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت های این مجموعه توضیح داد: سومین دوره این رقابت ها به علت شیوع ویروس کرونا به مهرماه موکول شد که از 14 تا 19 مهرماه در آتن یونان برگزار می گردد. مسابقات با حضور 4 هزار ورزشکار در 28 رشته برگزار می گردد و کاروان ایران با نام جهادگران فراوری با حضور 115 ورزشکار در 14 رشته با حمایت شرکت ها برگزار می گردد. تیم ایران در رشته های دوومیدانی، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شنا و دارت شرکت می نماید.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری ادامه داد: سال جاری علاوه بر این مسابقات فوتبال شرکت ها را داریم که تیم کارگری مس سرچشمه به اسم نماینده کشورمان در این رقابت ها شرکت خواهد نمود.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری در پاسخ به اینکه چه جوایزی بر قهرمانان ایران در این دوره در نظر گرفته شده یادآور شد: جوایز ورزشکارانی که به مسابقات جهانی کارگری اعزام می شوند به وسیله وزارت ورزش و وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام می گردد و جوایز مسابقات جهانی شرکت ها به وسیله شرکت ها پرداخت خواهد شد. البته شرایط در این دوره از مسابقات سخت تر است و امیدوارم ایگاه قبلی را تکرار کنیم.

رمضی توضیح داد: مهمترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی است؛ گرچه قوانین خوبی تدوین شد اما چند سالی است که ضعف داریم. حذف تبصره ماده 38 از قانون مالیات بر افزایش افزوده به ورزش کارگری ضربه زد و امیدوارم این موضوع حل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1936

به "امیدواری مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به تکرار سومی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به تکرار سومی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید