انجام اولین پرواز از عربستان به سوریه پس از 4 سال

به گزارش مجله آزات وب، پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت : پس از 4 سال وقفه اولین پرواز ریاض به دمشق توسط یک شرکت خصوصی سوری انجام شد.

انجام اولین پرواز از عربستان به سوریه پس از 4 سال

الخلیج الجدید که به سیاست های قطر در منطقه نزدیک است گفت پس از چهار سال وقفه، اولین پرواز از ریاض به دمشق روز دوشنبه انجام شد .

پروازهای عربستان و سوریه به طور رسمی از سال 2016 پس از تیرگی روابط دو کشور در پی تشدید بحران سوریه متوقف شد.

الخلیج الجدید اضافه کرد : بشار اسد رئیس جمهور سوریه طی سال های گذشته بارها اعلام کرده که عربستان سعودی از تروریسم در سوریه حمایت می کند.

به نوشته این پایگاه خبری با این وجود، در پی پیشروی ارتش سوریه در مناطق شمالی و شکست سنگین تروریست ها، از ابتدای سال جاری میلادی نشست هایی میان طرف های سوری و سعودی در نیویورک، به منظور رفع تنش ها بوجود آمده برگزار شد.

روزنامه الوطن سوریه در این باره به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که این نشست میان بشار جعفری کننده سوریه در سازمان ملل و عبدالله المعلمی همتای سعودی وی و فهد بن عبدالله المبارک وزیر مشاور دولت سعودی صورت گرفت.

الوطن نوشت: المعلمی و المبارک در این دیدار تأکید کردند که باید مسائل میان دو کشور عربستان و سوریه رفع شود.

به نوشته الوطن در پی این دیدار، شخصیت های رسمی سوریه سفر خود به عربستان را آغاز کردند با این حال یک منبع دیپلماتیک عربی در دمشق گفته که بازگشایی سفارت ریاض در سوریه به زمان بستگی دارد.

در سپتامبر گذشته پس از بازگشایی گذرگاه مرزی نصیب در مرزهای دمشق و اردن، ریاض به کامیون های حامل کالاهای سوری اجازه داد تا از اراضی عربستان عبور کنند.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1496

به "انجام اولین پرواز از عربستان به سوریه پس از 4 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اولین پرواز از عربستان به سوریه پس از 4 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید