اندونزی همکاری با استرالیا برای مقابله با قاچاق انسان را متوقف کرد

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: پلیس اندونزی گفت که در پی تشدید تنش سیاسی در روابط با استرالیا همکاری خود با این کشور در زمینه مقابله با قاچاق انسان را متوقف نموده است.

اندونزی همکاری با استرالیا برای مقابله با قاچاق انسان را متوقف کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ توقف همکاری اندونزی با استرالیا در مقابله با قاچاق انسان برآورد ها در مورد افزایش ورود مهاجران خارجی به استرالیا را افزایش داده است.بر اساس این گزارش تنش در روابط دو کشور طی هفته گذشته زمانی به اوج خود رسید که اطلاعات و اسنادی در مورد کوشش سرویس های جاسوسی استرالیا برای جاسوسی از رئیس جمهور اندونزی و سایر مقام های ارشد این کشور منتشر شد. تونی ابوت نخست وزیر استرالیا که از ماه سپتامبر به قدرت رسیده کوشش زیادی را برای بازگرداندن مهاجران خارجی که به صورت غیر قانونی به این کشور می رسند، شروع نموده ولی دولت اندونزی با این اقدام استرالیا به شدت مخالفت نموده است.

بسیاری از مهاجران خارجی از جنوب آسیا و خاور میانه سعی می نمایند به وسیله اندونزی خود را به استرالیا برسانند. رئیس پلیس اندونزی تاکید نمود، همکاری در مورد مقابله با قاچاق انسان با استرالیا بر اساس توصیه های رئیس جمهور متوقف شده است.

وی حاضر به ارائه شرح بیشتری در این خصوص نشده است. این تنش موجب شده تا سطح روابط دو کشور به پایین ترین سطح خود از دهه 1990 میلادی برسد.تنش در روابط سیاسی دو کشور به ضرر روابط و همکاری های نظامی و مالی نیز بوده است. اندونزی خواهان عذرخواهی رسمی دولت استرالیا به خاطر اتهامات مطرح شده در مورد جاسوسی از مقام های ارشد این کشور شده است. اسناد و اطلاعات فاش شده از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا موجب تشدید تنش در روابط دو کشور شده است.

اسناد فاش شده از سوی اسنودن همچنین نشان می دهد که سفارتخانه های استرالیا در کشورهای آسیایی برای اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته است.اندونزی نزدیکترین همسایه استرالیا در آسیا و متحد استراتژیک و راهبردی این کشور به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 329

به "اندونزی همکاری با استرالیا برای مقابله با قاچاق انسان را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی همکاری با استرالیا برای مقابله با قاچاق انسان را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید