انصارالله به امارات هشدار داد

به گزارش مجله آزات وب، ایرنا نوشت:محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن روز شنبه ضمن هشدار به تحرکات جدید امارات در یمن، گفت ابوظبی باید نیروهایش را به طور کامل از یمن خارج کند.

انصارالله به امارات هشدار داد

البخیتی در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: در برابر تحرکات امارات در یمن سکوت نخواهیم کرد. این تحرکات به نفع این کشور نیست و امارات باید نیروهایش را به طور کامل از یمن خارج کند.

پیش از این، منابع آگاه به المیادین گفته بودند که امارات با اعزام نیرو و انتقال سلاح به یمن، در حال مجهز کردن خود برای شروع نبردی جدیدی در استان تعز واقع در جنوب غربی است.

به گفته این منابع، روز گذشته یک کشتی اماراتی به بندر الزیت واقع در عدن در جنوب یمن وارد شد. این کشتی 100 خودروی زرهی و ادوات و تجهیزات نظامی مختلف را در یمن تخلیه کرد.

این منابع همچنین اضافه کردند: اماراتی ها یک بندر جدید برای کشتی های جنگی پشت کارگاه الطون در منطقه المخا تاسیس کردند.

البخیتی همچنین گفت: استفاده نظامی از بندر المخا برخلاف قوانین بین المللی است. همچنین کوشش های امارات برای ساخت یک بندر نظامی در المخا بیانگر نیت این کشور برای ماندن در یمن است نه عقب نشینی از آن.

این مقام انصارالله اضافه کرد: 100 خودروی زرهی و توپخانه از طرف امارات وارد تعز شده است. این اقدام امارات کاملا اشتباه است.

به گفته وی، امارات به دنبال تثبت نفوذش در تعز است و این مسئله با اعلام تصمیم قبلی اش مبنی بر خروج از یمن در تعارض است.

وی اضافه کرد: همه اقدامات امارات با نظارت آمریکا صورت می گیرد و قواعد درگیری هرگز تغییر نخواهد کرد.

البخیتی همچنین درباره توقف حملات سعودی ها به یمن نیز گفت: آتش بس جزئی عربستان را در مقابل توقف کامل حملات خود نمی پذیریم. آتش بس جزئی معنا ندارد. این منطق غیرقابل قبول است و صلح باید فراگیر وکامل باشد.

امارات در حالی دست به تحرکات جدید در یمن زده که اخبار و گزارش هایی مبنی بر تمایل عربستان برای کاهش حملات در یمن منتشر شده است.

در همین حال، به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان محمد علی الحوثی عضو شورای سیاسی یمن نیز در گفت و گو با یک روزنامه ترکیه ای، تاکید نمود که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و شریک اساسی در تجاوز به این کشور است.

وی اضافه کرد: ما در موقعیت دفاع از خود قرار داریم و از گفت و گو استقبال می کنیم.

الحوثی تاکید نمود: محاصره جنایت جنگی به شمار می رود و جنگ بهترین بحران انسانی را در یمن به وجود آورده است.

طی روزهای اخیر سعودی ها به طرح پیشنهاد صلح و آتش بس انصار الله واکنش نشان دادند و از آن استقبال کردند.

به همین دلیل، خالد بن سلمان برادر ولیعهد عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور روز گذشته (آدینه) اظهار داشت که ریاض با نگاه مثبت طرح پیشنهادی آتش بس انصارالله را آنالیز می نماید و این همان کاری است که ما همیشه به دنبال آن بوده ایم و امیداریم این طرح به مرحله عملیاتی برسد.

اقدامات تحریک آمیز امارات در یمن در حالی صورت می گیرد که یک مقام بلند پایه اماراتی تیرماه امسال اعلام نموده بود که ابوظبی میخواهد بر اساس یک طرح از پیش برنامه ریزی شده، بخش زیادی از نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 521

به "انصارالله به امارات هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله به امارات هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید