اینچه درگاهی: صدای مظلومیت ژیمناستیک را همه شنیدند، صداوسیما از افراد مغرض برای گزارش استفاده کرد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: پس از مصدومیت سامان مدنی فقط با سه ژیمناست در فینال شرکت کردیم و همه پس از این اتفاق، صدای مظلومیت ژیمناستیک را شنیدند.

اینچه درگاهی: صدای مظلومیت ژیمناستیک را همه شنیدند، صداوسیما از افراد مغرض برای گزارش استفاده کرد

زهرا اینچه درگاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص عملکرد تیم ملی ژیمناستیک در بازی های آسیایی 2018 گفت: تیم ایران عملکرد رضایت بخشی داشت و توانست در دور مقدماتی با امتیاز 230 خود را به جمع هشت تیم برتر برساند. همه کشورهای مدعی در این رقابت ها حضور داشتند، علاوه بر برخی تیم ها از ورزشکاران اروپایی استفاده می کردند که با این وجود پایین تر از ایران قررار گرفتند. تیم هند از ژیمناست های بریتانیایی بهره می برد اما به فینال نرسید که این نشان دهنده عملکرد درخشان ملی پوشان ایران است.

وی اضافه نمود: در فینال واقعاً بدشانسی آوردیم و سامان مدنی یک روز قبل از آن با مصدومیت شدید زانو روبرو شد. واقطعاً شرایط بغرنج بود؛ یا باید با سه نفر در فینال شرکت می کردیم یا اینکه جای خود را به هند می دادیم که ما راه اول را انتخاب کردیم. باید از کمیته ملی المپیک تشکر کنم که سهمیه ژیمناستیک را از 2 به 4 افزایش داد، اما قبل از اعزام هم گفته بودم که این وضعیت ریسک زیادی دارد و نمی توانیم جای مانور داشته باشیم. همه کشورها با تیم کامل (5 نفر) در جاکارتا حضور داشتند، اما ایران با 4 نفر اعزام شد که یک نفر را نیز به دلیل مصدومیت از دست دادیم و با 3 ژیمناست در فینال شرکت کردیم. من اصرار زیادی درباره اعزام نفر پنجم داشتم، اما متاسفانه موافقت نشد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد: با توجه به اینکه سعیدرضا کیخا در ماده خودش فینالیست گردیده بود، ترجیح دادیم به او در فینال تیمی فشار زیادی وارد نگردد و این ژیمناست باسابقه فقط در پرش خرک و حرکات زمینی شرکت کند. از همان ابتدای فینال مثل یک تیم کامل نبودیم و کمبود نفرات باعث شد از مرحله دوم به بعد در رده هشتم قرار بگیریم و تا انتها نیز اختلاف بیشتری با حریفان پیدا کنیم.

اینچه درگاهی ادامه داد: همه کشورهای فینالیست از یک ژیمناست بیشتر بهره می بردند. این مسئله تاثیر صددرصدی در امتیازات داشت. فقط سعی کردیم رتبه هشتمی را حفظ کنیم و به همین دلیل با سه ژیمناست گام به فینال گذاشتیم. این در حالی بود که اگر تیم کامل اعزام گردیده بود، به راحتی رتبه پنجم را کسب می کردیم، اما فقط، فقط و فقط به دلیل اینکه اجازه اعزام یک ورزشکار دیگر داده نشد، مغلوب کمبود ژیمناست شدیم. ایران در فینال ژیمناست مثل بقیه کشورها نبود و ما یک فینال تلخ را تجربه کردیم و مظلوم واقع شدیم و همه پس از این اتفاق، صدای مظلومیت ژیمناستیک را شنیدند.

وی مطرح کرد: تیم ژیمناستیک ایران هیچ گاه به امتیاز 230 نرسیده بود. قبل از اعزام فکر می کردیم که امتیاز تیم ملی نهایتاً به 227 برسد، اما خوشبختانه بیشتر شد. خسرونژاد که به تازگی از رده جوانان به بزرگسالان آمده، در حالی به مقام دوازدهم در شش وسیله قهرمان قهرمانان رسید که همه مدال آوران المپیک و جهانی حضور داشتند. درست است که او دوازدهم شد، اما این رتبه در بین این همه مدال آور بسیار خوب بوده و سابقه نداشته است. متاسفانه این اتفاقات خوب هیچ کدام در ایران دیده نشد و برخلاف همه جهان که در حال تحسین ژیمناستیک ایران بودند، صداوسیما دو گزارشگر ناآگاه و مغرض را آورد که هرچه دوست داشتند، مطرح کردند. هیچ کسی توجه نکرد که کیخا به بهترین امتیازش در فینال رسید، چیزی که پیش از این هرگز به آن دست نیافته بود. او توانست بالاتر از ژیمناست های ژاپنی، قزاق، و کره ای قرار بگیرد که این بسیار ارزشمند است.

اینچه درگاهی بار دیگر با اشاره به اعزام کم ژیمناست ها به اندونزی به خبرنگاران گفت: بازهم از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بابت افزایش ژیمناست های اعزامی از 2 به 4 نفر تشکر می کنم، اما ای کاش نفرات اعزامی به 5 می رسید. من در این باره درخواست کردم، اما متاسفانه اهمیتی داده نشد. بدون شک اگر در بودجه و امکانات توجه بیشتری به ژیمناستیک گردد، قول می دهم به لحاظ فنی عملکرد خیلی خوبی داشتیم. ما نیازمند حمایت بیشتر هستیم. ژیمناستیک در ایران مثل فوتبال و کشتی نیست که همه اسپانسرها به راحتی جذب شوند. واقعیت این است که اسپانسرها در این شرایط اقتصادی، به صورت محدود کمک می نمایند و این کفاف نمی دهد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: من در شرایطی به فدراسیون آمدم که وارث 2.5 میلیارد بدهی از گذشته بودم. در چنین شرایطی که بودجه یک سال فدراسیون هم نمی تواند صرف خرید یک ست کامل و استاندارد گردد و اسپانسر هم زیاد کمک نمی کند، کار سختی پیش رو داریم که البته در همین وضعیت هم از همه توان خود بهره می بریم، به طوری که برای تیم ملی از مشاور، روانشناس، پزشک، ماساژور استفاده کردیم و اردوهای متعددی داشتیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 23

به "اینچه درگاهی: صدای مظلومیت ژیمناستیک را همه شنیدند، صداوسیما از افراد مغرض برای گزارش استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینچه درگاهی: صدای مظلومیت ژیمناستیک را همه شنیدند، صداوسیما از افراد مغرض برای گزارش استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید