بایدن: گمان اولیه این است که مسکو پشت حمله سایبری اخیر باشد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس جمهور آمریکا ضمن دستور به سازمان های اطلاعاتی این کشور برای آنالیز حمله سایبری اخیر به صد ها شرکت آمریکایی، گفت هنوز مطمئن نیست که روس ها در این حمله دخیل باشند.

بایدن: گمان اولیه این است که مسکو پشت حمله سایبری اخیر باشد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه به سازمان های اطلاعاتی این کشور دستور داد تا حمله سایبری گسترده و پیچیده اخیر به صد ها شرکت آمریکایی را با قید فوریت آنالیز نمایند.

بایدن بعلاوه طی سفری که به میشیگان برای تبلیغ برنامه واکسیناسیون کرونا داشت، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره عامل این حمله گفت هنوز اطلاعات دقیقی ندارند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه پشت این حمله گسترده بوده، گفت: ما هنوز مطمئن نیستیم. حدس و گمان اولیه بر این است که دولت روسیه دخیل نبوده، اما هنوز مطمئن نیستیم.

رئیس جمهور آمریکا بعلاوه با بیان اینکه دستور آنالیز هرچه سریعتر ابعاد این حمله سایبری را داده، تهدید کرد اگر تعیین گردد مسکو پشت این ماجرا بوده، واشنگتن هم پاسخ خواهد داد.

روز شنبه بود که شرکت امنیت سایبری هانترِس لَبز اطلاع داد نزدیک به 200 شرکت آمریکایی مورد حمله بزرگ باج افزاری قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش ها، این حمله سایبری ابتدا شرکت فناوری کاسیا (Kaseya) مستقر در فلوریدا را هدف قرار داد و بعد به وسیله شبکه هایی که از نرم افزار های این شرکت استفاده می نمایند، منتشر شد.

آمریکا ظرف چند ماه اخیر و بعد از قرار گرفتن در معرض حملات سنگین سایبری، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته، اما مسکو بار ها این اتهام را رد نموده است.

روز آدینه هم هم سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه ای اعلام نمود امیدوار است آمریکایی ها از طرح ادعا های بی اساس دست برداشته و در عوض بر روی همکاری با روسیه برای مبارزه با جرائم سایبری تمرکز نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1856

به "بایدن: گمان اولیه این است که مسکو پشت حمله سایبری اخیر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: گمان اولیه این است که مسکو پشت حمله سایبری اخیر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید