بهترین موزه های دنیا را بشناسید

به گزارش مجله آزات وب، اگر علاقه مند به بازدید از موزه ها هستید، حتما از بهترین های آن ها بسیار شنیده اید، بهترین هایی که بازدید از آن ها آرزوی بسیاری از علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ، تمدن و هنر است.

بهترین موزه های دنیا را بشناسید

لوور

با اینکه باید اغلب اوقات در صف های بسیار طولانی منتظر بایستید تا نوبتتان گردد، بازدید از لوور به این انتظارهای طولانی می ارزد. این موزه بزرگ ترین و مشهورترین موزه دنیا است. آثاری چون مونالیزا گل سر سبد دیگر آثار آن هستند و در آن می توان هزاران اثر به جا مانده از تمدن های باستانی، یونان، ایران، رم و مصر را مشاهده کرد.

آرمیتاژ

این موزه بسیار بزرگ دارای بزرگ ترین مجموعه نقاشی دنیا بوده و در آن تاریخ از عصر حجر تا به الان قابل مشاهده است. اتاق های طلایی این موزه جز برترین قسمت هایش است.

موزه بریتانیا

در این موزه میلیون ها اثر هنری از گوشه و کنار دنیا به نمایش گذاشته شده است. گالری های آن آثاری از تمدن های مصر باستان، تمدن رومی ها، آسیا، آفریقا و اروپای قرون وسطی را تحت پوشش قرار می دهند. گل سر سبد این آثار مجسمه های مرمرین الگین بوده که قبل ها در پارتنون آتن مورد استفاده قرار می گرفته است.

موزه مصر

همان طور که از نامش هم پیدا است، در این موزه آثار به جای مانده از هنر و تمدن مصری را خواهید دید. در میان هزاران گنجینه موجود در این موزه مثل اتاق مومیایی ها، می توان مصنوعات بجا مانده از مقبره توت عنخ آمون را مشاهده کرد.

اوفیتزی

قصری متعلق به قرن شانزدهم میلادی که در حال حاضر خانه صدها شاهکار هنری دوره رنسانس از جمله تولد ونوس اثر بوتیچلی است.

موزه مِت

مت یک موزه برجسته با آثاری از دوره های اسلامی، مصر باستان، یونان، سرخپوستان، نقاشی های اروپایی و به طور کل آثاری از ما قبل تاریخ تا قرن بیست و یکم است.

موما یا موزه هنرهای مدرن

موما مهم ترین موزه هنرهای مدرن در دنیا است و آثاری از قرن نوزدهم تا به امروز را در خود جای داده است. آثار مهمی چون دوشیزگان آونیون از پیکاسو و شب پر ستاره از ونگوگ در این موزه قرار دارند.

موزه های واتیکان

مجموعه موزه های واتیکان شامل گنجینه های بی قیمتی است که هوش از سر هر بیننده ای می پراند. نگین این مجموعه کلیسای سیستین میکلانژ است.

پرادو

این موزه گنجینه ای با ارزش از مجسمه و نقاشی است اما مهم ترین مجموعه آن، مجموعه شاهکارهای هنرمندان اسپانیایی چون گویا، ال گرکو و ولاسکز محسوب می گردد.

موزه ملی باستان شناسی

این موزه محل نگهداری از شاهکارهای یونان باستان است و مجموعه بی رقیب آن شامل یک پوزئیدون برنزی متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد می گردد.

منبع: کجارو / ucityguides.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2081

به "بهترین موزه های دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین موزه های دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید