برجام محور گفت وگوهای رافائل گروسی و وزیر خارجه آلمان

به گزارش مجله آزات وب، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با وزیر خارجه آلمان بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت وگو کرد.

برجام محور گفت وگوهای رافائل گروسی و وزیر خارجه آلمان

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، رافائل گروسی روز دوشنبه با اعلام رایزنی های تازه خود با هایکو ماس از جمله در خصوص برجام گفت که آژانس بر ادامه فرایند دیپلماتیک برای حفظ برجام تاکید می نماید.

گروسی در صفحه توییتری خود، ملاقاتش با هایکو ماس را عالی توصیف و تاکید نمود که در این نشست در خصوص مسائل مهمی از جمله بحران کرونا و توافق هسته ای ایران رایزنی نموده است.

وی همچنین آلمان را یکی از اصلی ترین شرکای آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای مفاد برجام و از حامیان آن نامید.

طبق اعلام صفحه توییتری وزارت خارجه آلمان، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که پس از این ملاقات برگزار گردید گروسی با بیان این که در چنین شرایط بحرانی به آلمان سفر نموده تا در خصوص آخرین تحولات مقابله با همه گیری کرونا و نیز نقش آژانس بین المللی در نظارت بر فعالیت های هسته ای ایران بحث و گفتگو کند گفت این وظیفه مهمی است که این نهاد روی صدها تاسیسات هسته ای در دنیا انجام می دهد.

گروسی با بیان اینکه فرایند نظارت بر این تاسیسات در برهه کنونی به دلیل شرایط موجود در دنیا دشوارتر از پیش شده است، اضافه نمود: ما البته موارد مهمی مانند ایران را داریم که کوشش و همکاری ویژه ای را در این راستا می طلبد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین آلمان را از جمله اصلی ترین کشورهای حامی فعالیت های این نهاد نامید و تاکید نمود که برلین همیشه در مرکز کوشش هایی بوده که فرایند حل اختلافات با ایران را به جهت دیپلماتیک سوق داده است و آژانس مصمم است این جهت را همچنان ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1396

به "برجام محور گفت وگوهای رافائل گروسی و وزیر خارجه آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام محور گفت وگوهای رافائل گروسی و وزیر خارجه آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید