برخورد شهرداری و پلیس راهور با هنجارشکنان امیرآباد

به گزارش مجله آزات وب، سد معبر و ایجاد آلودگی صوتی براساس قانون شهرداری، تخلف شهری محسوب می شوند و براساس مصوبات، برخورد با مسببان سد معبر با شهرداری و کاسبانی که آلودگی صوتی ایجاد می نمایند با نیروهای پلیس راهور است. چند سالیست که اهالی محله امیر آباد با مزاحمت و آلودگی صوتی وانتی ها دست و پنجه نرم می نمایند و همسو نبودن شهرداری و راهور مانع حل این مشکل شده است.

برخورد شهرداری و پلیس راهور با هنجارشکنان امیرآباد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

خبرنگاران/ زینب زینال­ زاده: سال 1394 مصوبه منع استفاده از بلندگو از سوی وانت ­بارهای سیار، اجرایی شد اما نبود نظارت های کافی و قوانین بازدارنده، موجب شده همچنان شاهد قانون­ شکنی بعضی از کسبه باشیم که وقت و بی­ وقت در بلندگوهای اسقاطی فریاد می زنند و برای شهروندان مزاحمت ایجاد می نمایند. مصداق واقعی و عینی چنین هنجارشکنی را می توان در محله امیرآباد مشاهده کرد. وانتی هایی که از صبح از ساعت 10 کوچه های محله را قرق می نمایند و عده ای با صداهای گوش خراش فریاد می زنند: لوازم خونه خریداریم. بعضی هم می گویند: بدو بدو بیا سبزیه، سبزی. خونه دار و بچه دار، زنبیل و بردار و بیا. فریادهایی که با نارضایتی شهروندان همراه بوده و هست. خبرنگاران محله چندین بار از شرایط آشفته و مزاحمت وانتی ها در محله امیرآباد گزارش تهیه نموده و مردم همیشه خواهان رسیدگی مسئولان شهرداری منطقه 6 به این موضوع بودند. در آخرین گزارشی که تابستان سال جاری تهیه شد، سیامک سمنانی نژاد، از معتمدان محله امیر آباد گفت: به تازگی تعداد وانت ­بارهای سیار که اقدام به فروش صیفی و خرید ضایعات و لوازم اسقاطی منزل می نمایند، در محله زیاد شده و در هر ساعتی از روز، بلندگو به دست می گیرند و برای اهالی مزاحمت ایجاد می نمایند. این مشکل بارها در جلساتی که مدیران شهری و ماموران پلیس راهور حضور داشتند، مطرح شده است اما تا به امروز کاری ننموده اند. اهالی بارها با سامانه های نظارتی و خدماتی 137 و 1888 تماس گرفته اند، اما مسئولان جوابگو نبودند.

افشین خدامی، معاون خدمات شهری و محیط­زیست وقت شهردار منطقه6 هم از محدود بودن اختیارات سخن گفت و بیان کرد: برابر قانون شهرداری، مدیران شهری برای برخورد با چنین تخلفاتی می توانند به راننده خاطی تذکر بدهند، اما اختیار و اجازه توقیف خودرو یا جریمه کردن آنها ندارند. مدیران شهری اختیارات محدودی دارند و در چهارچوب قانون شهرداری، برخورد ماموران شهرداری با رانندگان وانت ­بارهای سیار تنها جنبه ارشادی دارد. بنابراین تا وقتی ارگان ها و نهادهای متولی کنار هم نباشند، چنین معضلاتی حل نمی گردد. متاسفانه مسئولان پلیس راهور منطقه نیز دراین­ مورد پاسخی به ما ندادند.

برخورد جدی با متخلفان

اکنون با گذشت نزدیک به 4 ماه از آخرین گزارش منتشر شده در خبرنگاران محله، عبدالرضا داودی، شهردار ناحیه 4 منطقه6، به موضوع مزاحمت و آلودگی صوتی وانت­بارها در محله امیرآباد واکنش نشان داده و گفته است: براساس آیین­نامه امور خلافی مصوبه سال 1390، پلیس راهور متولی برخورد با خودروهای مزاحم است. بنابراین شهرداری به طور مستقیم نمی تواند به این موضوع ورود کند. اما چند سالی است که اهالی امیرآباد با این مشکل دست به گریبان هستند و برای رفع آن با مسئولان راهور مذاکراتی انجام داده ایم. البته در گذشته نیروهای راهور منطقه کارهایی انجام داده اند که بازدارنده نبوده و قرار است این ­بار با نظارت بیشتر و با متخلفان برخوردهای جدی تر گردد.

اهالی با معرفی وانت­ بارهای متخلف، به وسیله سامانه 137، می توانند در رفع کردن این مشکل به مدیران شهری و نیروهای پلیس راهور منطقه یاری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 721

به "برخورد شهرداری و پلیس راهور با هنجارشکنان امیرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد شهرداری و پلیس راهور با هنجارشکنان امیرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید