بهبودی 26 بیمار مبتلا به کرونا در زنجان

به گزارش مجله آزات وب، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از مجموع 53 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان تا به امروز 26 نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند و 4 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

بهبودی 26 بیمار مبتلا به کرونا در زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا صائینی در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به حضور تجمعی شهروندان زنجانی در مناطقی از سطح شهر اضافه نمود: تجمع مردم در ساعاتی خاص در مناطقی از شهر نگرانی هایی را در ارتباط با انتشار گسترده بیماری ویروس کرونا ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: هرچند آموزش های متعدد و قابل توجهی از کانال های مختلف به اقشار مختلف مردم ارائه شده، اما به این مهم باید توجه داشت که فقط کسب اطلاعات کافی نیست بلکه باید این اطلاعات به تغییر رفتار منجر شود در غیر این صورت اثربخش نخواهد بود.

این مسئول ادامه داد: اقدامات متعددی برای کاهش بروز بیماری کرونا در استان انجام گرفته است، کنترل ورودی و خروجی شهر، تشکیل کمپین هایی برای مسافرت نکردن، از جمله این کارها بوده اما موضوع به شدت نگران نماینده ازدحام مردم برای خرید است.

وی اضافه نمود: نگرانی دیگر به عملکرد نانوایی ها با وجود همه اقدامات کنترلی انجام شده در ارتباط با بیماری ویروس کرونا بازمی شود و تحقق این مهم درگرو خودکنترلی مردم هنگام مراجعه به این نوع واحدها و به کارگیری نکات اعلام شده از قبیل اجتناب از جابه جایی وجه نقد و انجام پرداختی ها باکارت اعتباری است.

صائینی اضافه نمود: نگرانی دیگر در خصوص بیماری کرونا تردد تاکسی های درون شهری است و در این زمینه به مسافران توصیه می شود در جایگاه عقب خودرو فقط2 نفر مسافر سوار نمایند و علاوه بر آن نکات بهداشت فردی و محیط را بیش از گذشته رعایت نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد قدرت انتقال ویروس کرونا 12 برابر سرماخوردگی است و بر این اساس عموم مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند که قرار دریافت در محیط و تجمعات ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر این استان وارد چرخه بیماری کرونا شده و در این میان رفتار مردم مشخص نماینده در شیوع این بیماری خواهد بود، چراکه همکاری آنان در کنترل ویروس، بسیار تأثیرگذار است و درواقع می تواند قطع نماینده زنجیره باشند.

صائینی با اشاره به انجام آزمایش های بیماران مشکوک به کرونا نیز اضافه نمود: اعلام نتیجه آزمایش 10 تا 12 ساعت به طول می انجامد که در صورت احتیاج آزمایش ها دوباره تکرار می شود.

وی اضافه نمود: هم اکنون در راستا بیماری قرار داریم و طبق پیش بینی ها قله بیماری 5 تا 10 فروردین است و همه مسئولان استان درصدد آماده کردن امکانات و تمهیدات لازم را برای کنترل امور هستند.

این مسئول ادامه داد: اولویت در قرنطینه بیماران مشکوک به کرونا منزل این افراد است که در این شرایط هدایت های لازم انجام می گیرد و با همکاری شهرداری زنجان نیز محلی برای قرنطینه بیماران در نظر گرفته شده که در موارد معدود استفاده شده است.

صائینی اضافه نمود: هم اکنون کنترل ورودی و خروجی شهر نیز طبق مصوبه ستاد استانی و کوشش و همکاری نیروی انتظامی از 2 روز گذشته در مبادی ورودی به شهرهای استان انجام می گیرد که خودروهای پلاک غیربومی اجازه ورود ندارند.

وی بیان نمود: هرچند ضدعفونی محلات امری خوب در پیشگیری از بیماری کرونا محسوب می شود اما این مشکل را حل نمی کند و در این میان حضور افراد ناقل بیماری و انتقال آن به فرد دیگر مهم بوده و این موضوع با به کارگیری اقدامات پیشگیرانه به تأخیر منتهی می شود.

به گفته وی عموم مردم برای شستشوی دست ها با آب و صابون هر 2 یا سه ساعت اقدام نمایند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت 18 اسفندماه خاطرنشان کرد: تا به امروز 6 هزار و 566 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 194 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین تعداد بهبودیافتگان به 2 هزار و 134 نفر رسیده است.

کیانوش دنیا پور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان نمود: در 2 روز گذشته بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 743 مورد بیمار جدید مبتلابه کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 6566 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طی 24 ساعت گذشته، 49 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 194 مورد رسید.

دنیا پور گفت: در کشور تا به امروز 2134 بیمار مبتلابه کووید 19 بهبودیافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 957

به "بهبودی 26 بیمار مبتلا به کرونا در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودی 26 بیمار مبتلا به کرونا در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید