تأیید صلاحیت پنج نامزد از 23 نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

به گزارش مجله آزات وب، کمیته مستقل انتخابات الجزائر از تأیید صلاحیت پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری که همگی از عناصر دوره عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور هستند، اطلاع داد.

تأیید صلاحیت پنج نامزد از 23 نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزائر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد شرفی رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزائر روز شنبه (دیروز) با برگزاری یک کنفرانس خبری گفت که صلاحیت پنج تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تأیید شده است.

به گفته وی دو نفر از این نامزدها به نام های عبدالمجید تبون و علی بن فلیس نخست وزیران سابق دوره عبدالعزیز بوتفلیقه هستند و سه نفر دیگر نیز عبارتند از : عزالدین میهوبی دبیرکل التجمع الوطنی الدیمقراطی و وزیر پیشین فرهنگ، عبدالعزیز بلعید رئیس جبهه المستقبل و عبدالقادر بن قرینه رئیس جنبش البناء الوطنی.

طبق گزارش شبکه الجزیره، تأیید صلاحیت این پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزائر در حالی است که 23 نفر در کمیته انتخابات ثبت نام نموده بودند.

شرفی اضافه کرد که عدم کسب حدنصاب مربوط به تأیید مردمی از جمله علل رد صلاحیت نامزدها بوده است چرا که جمع آوری فرم امضاشده پنج هزار شهروند ثبت نامی در لیست های انتخاباتی، از جمله شروط تأیید صلاحیت نامزدها بوده است.

عبدالقادر ساحلی رئیس حزب الوطنی الجمهوری وزیر سابق الجزائر از جمله افرادی است که رد صلاحیت شده است.

تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در حالی است که برگزاری تظاهرات در الجزائر در اعتراض به برگزاری انتخابات با وجود عناصر عبدالعزیز بوتفلیقه در رأس قدرت، همچنان ادامه دارد و روز آدینه نیز مردم الجزائر برای سی وهفتمین آدینه متوالی تظاهرات کردند.

معترضان همچنین تهدیدات قاید صالح فرمانده ارتش الجزائر علیه حرکت های مردمی و گروه های سیاسی و مدنی مخالف انتخابات را محکوم نموده و شعار می دادند: قاید صلاح کنار برو، سال جاری هرگز انتخاباتی در کار نخواهد بود، انتخابات با وجود گروهک ها(عناصر دوره بوتفلیقه) برگزار نخواهد شد.(جزئیات بیشتر)

انتخابات ریاست جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق از قدرت است، 12 دسامبر (21 آذر) برگزار خواهد شد و 23 نفر برای این انتخابات نامزد شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 620

به "تأیید صلاحیت پنج نامزد از 23 نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزائر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید صلاحیت پنج نامزد از 23 نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزائر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید