تحلیل یورونیوز درباره واکنش اروپا به گام چهارم ، سه گام تا خروج از برجام

به گزارش مجله آزات وب، گام های ایران در جهت کاهش تعهدات برجامی و شروع عملیات هسته ای در نهایت به کجا ختم می گردد؟ اگر اعضاء گروه 1+4 معتقد باشند که گام های ایران به معنای خروج از برجام است، چه اقدام متقابلی می توانند انجام دهند و با خروج ایران از برجام چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

تحلیل یورونیوز درباره واکنش اروپا به گام چهارم ، سه گام تا خروج از برجام

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، یورونیوز در یک تحلیل کوتاه به احتمالات پیش روی تحولات هسته ای ایران و واکنش 1+4 به آن پرداخته است. در این یادداشت آمده است:

گام های ایران در جهت کاهش تعهدات برجامی و شروع عملیات هسته ای در نهایت به کجا ختم می گردد؟ در مقابل اگر اعضاء گروه 1+4 به عنوان امضاء کنندگان توافق هسته ای با ایران معتقد باشند که گام های ایران به معنای خروج از برجام است، چه اقدام متقابلی می توانند انجام دهند و با تائید خروج ایران از برجام چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

ایران تاکنون در اعتراض به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و به دلیل آن چه که بی عملی اروپا به تعهداتش در برجام عنوان نموده، چهار گام در جهت کاهش تعهدات برجامی خود برداشته است. این گام ها که با فاصله های زمانی 60 روزه و با امید به موافقت اروپا با خرید نفت ایران و شروع دوباره تجارت دو جانبه بدون توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران برداشته شده، در دو فاز نهایی یعنی در گام های ششم و هفتم با ابطال مجوز بازرسی های گسترده آژانس انرژی اتمی و خروج از اِن پی تی به خاتمه خود خواهد رسید.

به گفته مقام های ارشد ایرانی گام های نهایی بر خلاف گام های اولیه، غیرقابل بازگشت خواهند بود.

  • اقدام متقابل کشورهای 1+4 به کجا منتهی می گردد؟

یورونیوز ادعا نموده است: در صورتی که هر یک اعضاء گروه 1+4 معتقد باشند که ایران در هر یک از گام های برجامی خود از تعهدات خود عدول نموده، می توانند 6 گام متقابل را پیش بگیرند که در نهایت با ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند منجر به بازگشت تحریم های جهانی علیه ایران و یا برخورد سخت گیرانه تر این نهاد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 568

به "تحلیل یورونیوز درباره واکنش اروپا به گام چهارم ، سه گام تا خروج از برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل یورونیوز درباره واکنش اروپا به گام چهارم ، سه گام تا خروج از برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید