تداوم واکنش های جهانی به قتل فلوید، اروپایی ها هم معترض شدند

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، روز گذشته، شهرهای اروپایی صحنه خروش مردمی بود که در همراهی با ملت آمریکا، به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاه پوستان معترض شدند.

تداوم واکنش های جهانی به قتل فلوید، اروپایی ها هم معترض شدند

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این اعتراضات نتیجه برخورد خشن دولت واشنگتن با مردمی است که به خون خواهی از قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس نژادپرست ایالت مینه سوتا برخاسته اند.

قتل 13 روز پیش در حالی رخ داد که یک افسر پلیس با زانوی خود حدود 8 دقیقه به گلوی فلوید که ملتمسانه می گفت نمی توانم نفس بکشم فشار آورد تا نهایتاً وی بر اثر خفگی، جان خود را از دست بدهد.

به رغم همه گیری کرونا در انگلیس که تا به امروز افزون بر 40 هزار قربانی گرفته است؛ هزاران نفر از ساکنان لندن در مقابل مجلس انگلیس تجمع کردند.

در پاریس، پایتخت فرانسه نیز هزاران نفر با وجود دستور پلیس مبنی بر ممنوعیت تظاهرات، در اعتراض به نژادپرستی و برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا و فرانسه با سیاهپوستان به خیابان ها آمدند.

پلیس فرانسه با استناد به مقررات فاصله گذاری اجتماعی که تجمع بیش از 10 نفر را برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا ممنوع نموده با برگزاری تظاهرات مخالفت می نماید.

دیروز، دیگر شهرهای فرانسه از جمله لیل و لئون هم صحنه تظاهرات بود.

هزاران نفر از ساکنان برلین، پایتخت آلمان نیز روز شنبه در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید تظاهرات کردند. یکی از شعارهای شرکت کنندگان در تظاهرات برلین بدون عدالت صلحی در کار نیست بود. گزارش های دریافتی از برگزاری تظاهرات مشابه در شهرهای هامبورگ، کلن و دوسلدورف حکایت دارد.

شهر جنوآ در شمال ایتالیا نیز صحنه اعتراضات مشابه بود. آنها به نشانه همبستگی با قربانیان نژادپرستی در آمریکا، زانو زدند.

بعضی از شهرهای آسیایی نیز صحنه اعلام همبستگی با رنگین پوستان آمریکایی بود که قربانی نژادپرستی سیستماتیک دولت واشنگتن هستند. به این ترتیب، هزاران نفر در شهرهای مختلف استرالیا از جمله سیدنی نیز در اعتراض به نژادپرستی، دست به تظاهرات زدند.

گروهی از ساکنان سئول، پایتخت کره جنوبی نیز روز شنبه برای دومین روز متوالی در همبستگی با قربانیان نژادپرستی به خیابان ها آمدند. در پایتخت تونس نیز روز شنبه مخالفان نژادپرستی خواهان اجرای عدالت به دنبال مرگ جورج فلوید شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1168

به "تداوم واکنش های جهانی به قتل فلوید، اروپایی ها هم معترض شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم واکنش های جهانی به قتل فلوید، اروپایی ها هم معترض شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید