ترودو: وزیرخارجه کانادا گفتگوهای مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشت

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نخست وزیر کانادا بامداد پنجشنبه خاطرنشان کرد علیرغم تنش های دیپلماتیک ایجاد شده با عربستان سعودی، به فشار علیه این رژیم در حوزه آزادی های مدنی ادامه خواهند داد.

ترودو: وزیرخارجه کانادا گفتگوهای مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشت

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

جاستین ترودو اختلافات اخیر با ریاض را تفاوت نظر دیپلماتیک توصیف نموده و از تماس تلفنی طولانی مدت کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا با همتای سعودی خود برای برطرف تنش ها اطلاع داد.

وی گفت: ما همچنان به گفتگوهای خود با دولت عربستان سعودی ادامه می دهیم. وزیر امور خارجه دیروز گفتگوهای مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشته است. گفتگوهای دیپلماتیک ادامه پیدا می نماید اما همانطور که وزیر خارجه گفت و من هم تکرار می کنم کانادا به قدرت و به طور شفاف چه به طور علنی و چه در نهان در رابطه با مسئله حقوق بشر مواضع خود را بیان می نماید.

ترودو اضافه کرد: ما همچنان به گفتگوهای خود با عربستان سعودی ادامه می دهیم. ما به اهمیت آنها در سراسر دنیا احترام گذاشته ایم. ما این موضوع را تایید می کنیم که آنها در بعضی از مسائل مهم پیشرفت هایی داشته اند. ما در حال حاضر همچنان به طور شفاف و به صراحت و هر زمانی که لازم باشد درباره مسائل مربوط به حقوق بشر در کشورمان و در سراسر دنیا صحبت می کنیم.

لازم به ذکر است که در پی خشم عربستان از انتقادهای کانادا به وضعیت حقوق بشر در عربستان، ریاض در اقدامی فوری سفیر کانادا را از خاک خود اخراج کرد و سفیر خود را از کانادا فرا خواند.

عربستان همچنین از دانشجویان بورسیه دولتی این کشور خواسته ظرف یک ماه آینده به عربستان بازگردند و تأکید نموده است که این دانشجویان به دانشگاه های دیگری اعزام خواهند شد.

عربستان برنامه مداوای بیماران خود در کانادا را نیز متوقف نموده و پروازهای خطوط هوایی عربستان به تورنتو و برعکس را به حالت تعلیق در آمده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 299

به "ترودو: وزیرخارجه کانادا گفتگوهای مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترودو: وزیرخارجه کانادا گفتگوهای مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید