توافق تجاری آمریکا و مکزیک به نفع شرکت های آمریکایی است

به گزارش مجله آزات وب، جان آکرمن، استاد اقتصادو روزنامه نگار، می گوید قرارداد تجاری به تازگی امضا شده بین آمریکا، مکزیک و کانادا که جایگزین معاهده نفتا شده است، منافع و مزیت های مهمی برای شرکت های آمریکایی دارد.

توافق تجاری آمریکا و مکزیک به نفع شرکت های آمریکایی است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از راشاتودی، جان آکرمن، پروفسور اقتصاد و روزنامه نگار، در برنامه گزارش کیسر راشاتودی گفت که قرارداد تجاری به تازگی امضا شده بین آمریکا، مکزیک و کانادا که جایگزین معاهده نفتا شده است، منافع و مزیت های مهمی برای اقتصاد آمریکا و شرکت های آن داشته است.

استاد دانشگاه ملی مکزیک گفت: به نظر می رسد توافق جدید خیلی بهتر از نفتا نباشد. در توافق نفتا اقتصادهای دو کشور آمریکا و مکزیک در هم تنیده شدند اما این رابطه به نحوی بود که مطمئناً اقتصاد مکزیک را به آمریکا وابسته کند.

آکرمن گفت: در طول مذاکرات دولت مکزیک اصولاً به دونالد ترامپ اجازه نداد که این توافق را به توافقی بدتر برای مکزیک تبدیل کند. با این حال از نظر من هنوز در این توافق به اقتصاد آمریکا و شرکت های این کشور جایگاهی بالاتر نسبت به اقتصاد مکزیک داده شده است؛ شرکت های بزرگ بر طبقه کارگر رجحان یافته اند.

او اضافه نمود: با این همه این توافق تأثیر جانبی مثبتی برای مکزیک داشته است؛ طی این توافق طبقه کارگری از قانون کار جدیدی بهره مند می شوند که راه را برای انتخابات آزاد و عادلانه اتحادیه های این کشور باز می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 915

به "توافق تجاری آمریکا و مکزیک به نفع شرکت های آمریکایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق تجاری آمریکا و مکزیک به نفع شرکت های آمریکایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید