توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از شنبه

به گزارش مجله آزات وب، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها از فردا (شنبه) خبر داد.

توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از شنبه

به گزارش خبرنگاران، دکتر حیدر محمدی در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط واردات انسولین قلمی، گفت: تعداد زیادی انسولین قلمی در حدود 600 هزار تا از گمرک ترخیص شده و از شنبه توزیع آن را در داروخانه ها انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: شرکتی که تامین کننده این انسولین ها بود، قرار بود در داخل کشور انسولین قلمی را در حجم انبوه تولید کند، اما متاسفانه به تعهداتش عمل نکرد و مجبور شدیم، واردات انجام دهیم.

وی گفت: بنابراین در حال حاضر واردات انسولین قلمی را آغاز کردیم تا زمانیکه تولیدکنندگان داخلی بتوانند تولیدشان را انجام داده و کفاف بازار را بدهند، ما واردات را انجام می دهیم.

محمدی با بیان اینکه تا زمانی که مردم به انسولین نیاز داشته باشند، قطعا به هر طریقی اعم از واردات و تولید داخل، آن را تامین می کنیم، ادامه داد: در حال حاضر شرکتی که قرار بود تولید انسولین قلمی را آغاز کند، هنوز این کار را آغاز نکرده و هنوز به تولید نرسیده و در مرحله مونتاژ واقع شده است. هر زمان به تولید برسد، می تواند نیاز بازار را تامین کند.

وی تاکید کرد: بر این اساس 600 هزار انسولین قلمی از شنبه هفته جاری در داروخانه ها توزیع می شود.

محمدی گفت: این انسولین های قلمی در داروخانه های منتخب و با قیمت مناسب تر نسبت به گذشته عرضه می شوند. در عین حال مردم می توانند از طریق اپلیکیشن یا سامانه تیتک نوع انسولین مورد نیاز خود را جست و جو کرده و نزدیک ترین داروخانه عرضه کننده آن را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: بیماران می توانند با ارائه کارت ملی انسولین قلمی مورد نیازشان را از داروخانه دریافت کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1384

به "توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید