توسعه صنعت گردشگری راه حل برون رفت کرمانشاه از بیکاری است

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران، سومین جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه بعد از ظهر شنبه به ریاست مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و جمعی از مدیران دستگاه های ذیربط برگزار گردید.

توسعه صنعت گردشگری راه حل برون رفت کرمانشاه از بیکاری است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

آنالیز آخرین شرایط برگزاری جشنواره سراسری اقوام ایرانی در کرمانشاه از جمله موضوعات مورد بحث و آنالیز در این نشست بود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، بر استفاده از ظرفیت های گردشگری در استان تاکید نمود و توسعه گردشگری و خدمات آن را یکی از راه کارهای اصلی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست.

ایجاد اشتغال در بخش های کشاورزی و صنعت سخت است

مجتبی نیک کردار اضافه نمود: در بخش کشاورزی با توجه به شرایط کنونی بحران آب امکان ایجاد اشتغال جدید بسیار سخت شده است و باید به سختی شغل های موجود را حفظ کرد، در بخش صنعت نیز هزینه های ایجاد شغل بسیار سنگین است اما در صنعت گردشگری مسائل اینچنینی وجود ندارد.

وی با اشاره به معضل بیکاری در استان کرمانشاه، گفت: با توجه به درصد بالای بیکاری در استان کرمانشاه، سرمایه گذاری در بخش خدمات و گردشگری از بهترین گزینه های موجود و پیش روی ما است که باید به آن توجهی ویژه گردد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه توضیح داد: برای توسعه صنعت گردشگری علاوه بر فراهم سازی زیرساخت ها، معرفی استان و تبلیغات از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری جشنواره اقوام ایرانی، فرصتی برای معرفی استان کرمانشاه

وی برگزاری جشنواره سراسری اقوام ایرانی در کرمانشاه را فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری استان دانست و گفت: مدیریت ارشد استان این آمادگی را دارد که با تامین منابع مورد احتیاج به برگزاری این جشنواره در شهریور ماه یاری کند.

نیک کردار از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز که متولی برگزاری این جشنواره است خواست در سریع ترین زمان ممکن ریز برنامه ها و هزینه های برگزاری جشنواره اقوام را در اختیار استانداری و مدیرت برنامه و بودجه استان قرار دهد.

تشدید نظارت بر مراکز اقامتی و گردشگری از ابتدای سال جاری

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اقدامات اجرا شده در ستاد خدمات سفر استان در مدت سپری شده از سال جاری را تشریح کرد و گفت: از ابتدای سال جاری برنامه تشدید نظارت ها بر اماکن و تاسیسات گردشگری استان اجرا شده و در این مدت سه هزار و 228 مورد بازدید از کلیه تاسیسات گردشگری استان کرمانشاه به عمل آمده است.

علی فعله گری اضافه نمود: در این مدت 59 مورد تذکر، 36 مورد اخطار، هشت مورد تعلیق و هشت مورد تعطیلی و 11 مورد ارزیابی نتیجه بازدید ها بوده است.

وی با بیان اینکه از این نظر جزو استان های برتر کشور هستیم، گفت: در آینده نیز بازدید ها با دقت و نظارت بیشتر ادامه خواهد داشت.

با وجود گرد و غبار، تخت های 90 درصد واحدهای اقامتی استان پر شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در این مدت با وجود اینکه بسیاری از روزها هوا غبارآلود بوده است، اما از نظر حجم بازدید ها و ورود گردشگر شاهد فرایند بسیار خوبی بوده ایم به نحوی که در مدت سپری شده از سال جاری، تخت های 90 درصد واحد های اقامتی استان به صورت 100 درصد اشغال بوده است.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط ورود گردشگران به استان ساعات بازدید از مجموعه تاق بستان تا ساعت یک بامداد افزایش یافته که با استقبال خوبی همراه بوده است.

کمبود واحدهای استاندارد، ضعف صنعت گردشگری استان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در انتها، کمبود واحد های استاندارد شده را یکی از ضعف های صنعت گردشگری استان توصیف کرد و گفت: این واحد ها باید استاندارد سازی شوند و با توجه به برنامه سازمان این اقدام در حال حاضر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست همچنین آخرین شرایط مجتمع های خدماتی بهداشتی بین راهی استان، اختصاص غرفه معرفی استان در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه و اقدامات اجرا شده برای برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در استان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 767

به "توسعه صنعت گردشگری راه حل برون رفت کرمانشاه از بیکاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنعت گردشگری راه حل برون رفت کرمانشاه از بیکاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید