حداقل بودجه برای خرید خانه در کرج چقدر است؟

به گزارش مجله آزات وب، خرید خانه در شهرهایی که در نزدیکی شهر تهران قرار گرفته اند، به دلیل مجاورت و برخورداری از امکانات مناسب مانند مترو از ابتدا مورد توجه بسیاری برای زندگی بوده است. همچنین شهر کرج در مقایسه با تهران از آب و هوای پاک و خنک تری برخوردار است که درنتیجه آن را به یک شهر مناسب برای زندگی تبدیل نموده است. برای دانستن اطلاعاتی در مورد خانه و محله های کرج در این مقاله با ما همراه باشید.

حداقل بودجه برای خرید خانه در کرج چقدر است؟

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خرید خانه در کرج

یکی از کلان شهرها ایران و همچنین مرکز استان البرز، شهرستان کرج است. کرج یک شهر کوهپایه ای در ایران است که در دامنه رشته کوه های البرز و در بلندای 1300 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. جمعیت شهر کرج بر پایه سرشماری سال 1395 برابر با 1٬592٬492 تن بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومه شهر به 1٬973٬470 تن می رسد. کرج پس از تهران عظیم ترین شهر مهاجرپذیر ایران است و جمعیت آن نسبت به سایر شهرهای عظیم ایران جوان تر است. ضمن آن که این شهر بالاترین میزان رشد موالید یا زاد و ولد را به خود اختصاص داده است. از سوی استان تهران سه راه به کرج می رسند: عظیمراه شهید لشگری، آزادراه تهران-کرج، عظیمراه شهید همت و عظیمراه شهید خرازی و از سوی استان قزوین دو راه به کرج می رسند: آزادراه کرج - قزوین و جاده قدیم قزوین. همچنین کرج از سمت شمال به وسیله جاده چالوس به چالوس و شمال ایران متصل است.

کرج در ابتدا شهرکی کوچک بود که در چند سال اخیر به شهری پرجمعیت و متراکم تبدیل شد و متناسب با همین افزایش جمعیت، امکانات آن برای زندگی شهری افزایش پیدا کرد و اکنون به یکی از کلان شهرها تبدیل شده است. به دلیل مجاورت کرج با تهران و داشتن امکانات رفاهی بالا برای زندگی، بسیاری از مردم تهران برای فرار از شلوغی ها تصمیم به سکونت در شهر کرج می گیرند تا هر چه زودتر از دود و دم تهران خلاص شوند. قیمت خانه در نقاط مختلف کرج مناسب تر از تهران می باشد و با هزینه تقریباً کم برای خرید یک آپارتمان فروشی در کرج، می توان اقدام کرد.

در ادامه به آنالیز قیمت آپارتمان فروشی در کرج در مناطق مختلف خواهیم پرداخت تا هدایت باشد برای کسانی که قصد خرید خانه در کرج را دارند.

قیمت مسکن در استان البرز به ویژه شهرستان کرج همانند سایر مناطق بسیار متفاوت است و محدوده قیمت ها بسته به موقعیت جغرافیایی و نوع ملک با یکدیگر تفاوت دارد، اما بااین حال قیمت فروش آپارتمان در کرج بسیار ارزان تر از تهران است.

البته گاهی قیمت ها از متری 5.5 میلیون تومان نیز بیشتر است که بستگی به شرایط رفاهی ویژه ملک دارد. در ادامه جدول قیمت فروش آپارتمان کرج را در مناطق مختلف مشاهده می نمایید.

بنابراین اگر بخواهید با کمترین میزان بودجه برای خرید آپارتمان فروشی کرج اقدام نمایید، باید در یکی از محله های حیدرآباد به دنبال خرید ملک موردنظر خود باشید. اما اگر نمی خواهید در این مناطق سکونت داشته باشید، می توانید یک آپارتمان فروشی در کرج با متراژ کمتر پیدا کنید تا هزینه کمتری برای خرید ملک پرداخت نمایید.

بد نیست این را هم بدانید که بهترین منطقه کرج مهرشهر محسوب می گردد و جزو گران ترین مناطق فروش آپارتمان کرج است. مهرشهر از سال 1372 به شهر کرج پیوست و منطقه 4 و 12 این استان را تشکیل می دهد. این شهر دو بلوار اصلی با نام های ارم و شهرداری دارد و سایر بخش های شهر به این دو بلوار متصل می شوند.

سمت غرب بلوار ارم به نسبت شرق آن ارزان تر بوده و خانه های آن برای افرادی که بودجه کمتری دارند مناسب تر است. شرق بلوار ارم نیز بلوار شهرداری قرارگرفته که این بلوار به دلایل متعدد یکی از گران ترین، لوکس ترین و البته زیباترین مناطق کرج محسوب می گردد. این بخش از مهرشهر علاوه بر ساختمان های مدرن و شیک، خانه های ویلایی متعددی را نیز دارا است که غالباً دارای حیاط های عظیم و زیبا هستند.

یکی دیگر از مناطق خوب کرج، دنیا شهر است که خانه هایی زیبا و لوکس دارد. دنیا شهر از شمال محدود به حاجی آباد است و از غرب محدود به کوی کارمندان شمالی از جنوب محدود به محله چهارصد دستگاه و از شرق نیز به بلوار طالقانی شمالی محدود می گردد. نام دنیا شهر برگرفته از نام دنیا همسر محمد صادق فاتح مؤسس محله دنیا شهر است. در قدیم دنیا شهر دارای باغ های فراوانی بوده که در طی 50 سال اخیر با ساخت وسازهای بی شماری روبرو شده و بسیاری از این باغات رو به ویرانی رفته اند. در حال حاضر قیمت فروش آپارتمان در دنیا شهر کرج متری سه الی پنج میلیون تومان است که برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان ارزان در کرج هستند، مناسب نیست.

منطقهقیمت هر مترمربع(میلیون)
شهرک وحدت- خ بهرویان4.300
گلشهر غربی- بلوار هوشیار6
شاهین ویلا- خ قلم6.125
گوهردشت- فاز 211
باغستان6.540
شهدا- خ بهار6.500
مارلیک- بلوار ارغوان3.900
حصارک- بلوار خوارزمی3.500
گرمدره- بلوار امیرآباد7.300
کیانمهر- بلوار آزادی4.600
محمد شهر- خ لادن6
فردیس اول- خ 9 غربی7.500
مهرشهر- بلوار ارم9.500
مهرویلا- خیام غربی8.550

ارزان ترین منطقه برای خرید آپارتمان فروشی کرج، حیدرآباد است. محله حیدرآباد یکی از محله های قدیمی کرج مرکزی است. خیابان های اصلی این محله شامل خیابان عدل، بنی نجار، دکتر شریعتی و علامه مجلسی است. حیدرآباد از شمال با محله های باغستان و شاهین ویلا، از جنوب با میانجاده و کرج نو، از غرب با حصارک و از شرق با اراضی سازمان تحقیقات کشاورزی و گوهردشت همسایه است. قیمت ملک در حیدرآباد کرج کمتر از متری یک میلیون تومان برآورد شده که بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

بعد از حیدرآباد یکی از مناطق ارزان برای خرید آپارتمان فروشی در کرج، شاهین ویلا می باشد. شاهین ویلا منطقه ای در ناحیه شمالی شهر کرج است که از سمت شرق و جنوب شرقی به رجائی شهر، شمال به باغستان و از جنوب و جنوب غربی به حصارک مرتبط می باشد. شاهین ویلا چند خیابان اصلی دارد که معروف ترین آن ها خیابان اصلی شاهین ویلا است که از میدان امام حسین تا خیابان نهم شاهین ویلا به صورت یک طرفه امتداد دارد و همچنین از ویژگی های این خیابان خط ویژه مخصوص اتوبوس رانی است. قیمت خرید آپارتمان در شاهین ویلا تا زیر یک میلیون تومان هم می رسد و بسیار مناسب کسانی است که بودجه کمی برای خرید آپارتمان فروشی کرج رادارند.

منبع: هومینگ
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1071

به "حداقل بودجه برای خرید خانه در کرج چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل بودجه برای خرید خانه در کرج چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید