حمایت بیش از 200 عضو مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپ

به گزارش مجله آزات وب، یک رسانه آمریکایی آماری از وضعیت حمایت قانون گذاران مجلس نمایندگان این کشور از استیضاح رئیس جمهور این کشور منتشر کرد.

حمایت بیش از 200 عضو مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه از شروع رسمی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خبر داده روزنامه نیویورک تایمز آماری از میزان حمایت ها در این مجلس از این تحقیقات منتشر نموده است.

نیویورک تایمز بر اساس بیانیه های علنی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و نظرخواهی از آنها گزارش داده در حال حاضر دستکم 206 قانونگذار مجلس نمایندگان از تحقیقات برای استیضاح ترامپ حمایت می نمایند.

131 قانونگذار گفته اند هنوز از چنین تحقیقاتی حمایت نمی نمایند یا درباره آن تصمیم نگرفته اند. 97 نفر هم هنوز به درخواست نیویورک تایمز برای اعلام نظر پاسخ نداده اند و این روزنامه منتظر دریافت پاسخ آنها است.

از میان 206 نماینده حامی تحقیقات استیضاح 205 نفر دموکرات و یک نفر مستقل هستند. هیچ نماینده جمهوری خواهی تا کنون از این تحقیقات حمایت ننموده است.

131 نفری که درباره حمایت از این تحقیق مردد بوده اند 112 نفر جمهوری خواه و 19 نفر دموکرات هستند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته 71 نفر از دموکرات ها حمایت خود از تحقیقات برای استیضاح ترامپ را از دوشنبه اعلام نموده اند که جزئیات بیشتری از گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین منتشر شده است.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند ترامپ در این مکالمه تلفنی کوشش نموده رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا و پسر او هانت تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای یاری نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط نموده است.

کاخ سفید روز چهارشنبه تحت فشار شدید نمایندگان کنگره و رسانه های آمریکایی بالأخره متن گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر کرد. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این متن که از حالت طبقه بندی خارج شده و روی پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید قرار گرفته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این مکالمه تلفنی از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خواسته به پرونده فرزند جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد بالقوه دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، نگاهی بیاندازد.

با این وجود، در متن منتشر شده از سوی کاخ سفید، به یاری های اقتصادی آمریکا به اوکراین اشاره ای نشده و ترامپ دستکم به صورت مستقیم پرداخت یاری به کی یف را به پیگیری پرونده بایدن مشروط ننموده است. ترامپ البته پیش از طرح درخواست خود، به زلنسکی یادآوری می نماید که آمریکا، بر خلاف اروپایی ها از جمله آلمان، به اوکراین یاری های زیادی نموده است.

کاخ سفید اذعان نموده است که این متن، پیاده شده کلمه به کلمه صحبت های ترامپ و زلنسکی نیست. علاوه بر این، در سه بخش از متن، درست در جایی که ترامپ در حال طرح درخواستش است، ادامه جمله تقطیع شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 518

به "حمایت بیش از 200 عضو مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت بیش از 200 عضو مجلس نمایندگان آمریکا از استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید