خبرنگاران آزمایشگاه تشخیص کرونا در منطقه آزاد اروند راه اندازی می گردد

به گزارش مجله آزات وب، آبادان - خبرنگاران - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:راه اندازی آزمایشگاه میکروب شناسی جهت تشخیص هرچه سریعتر ویروس کرونا در منطقه آزاد اروند در دست اقدام است.

خبرنگاران آزمایشگاه تشخیص کرونا در منطقه آزاد اروند راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران اسماعیل زمانی پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با بحران کرونا در شهرستان های آبادان و خرمشهر گفت:با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان اعتبار لازم جهت تأسیس این آزمایشگاه تهیه و وارد فاز عملیاتی شده است.

وی گفت:با راه اندازی این آزمایشگاه فرایند تشخیص و شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا سرعت خواهد گرفت و همچنین در آینده نیز بعد از گذار از این بحران، آزمایشگاه مذکور برای تشخیص ویروس های احتمالی پیش بینی نشده از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

وی به تهیه تجهیزات بخش آی سی یو و خرید پنج دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور توسط شرکت دنیا آرا اطلاع داد و اضافه نمود: ترخیص و ترتیب ورود این دستگاه ها نیز بر عهده سازمان منطقه آزاد افرایند خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد افرایند همچنین از تهیه دستکش و ماسک مورد احتیاج پرسنل بیمارستان ها اطلاع داد و اذعان داشت: با تهیه این اقلام امیدواریم کمبودی در سطح بیمارستان های منطقه برای مراقبت از کادر درمانی نداشته باشیم.

با مثبت شدن جواب قطعی پنج بیمار جدید در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان تعداد بیماران در این منطقه به 17 نفر رسید.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا در سراسر دنیا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منطقه آزاد افرایند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه افرایند و کارون واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 968

به "خبرنگاران آزمایشگاه تشخیص کرونا در منطقه آزاد اروند راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایشگاه تشخیص کرونا در منطقه آزاد اروند راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید