خبرنگاران انتخابات نماد باشکوه همبستگی ملی است

به گزارش مجله آزات وب، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: انتخابات نماد بزرگ و با شکوه همبستگی ملی ایرانیان است که در حضور با شکوه مردم تجلی می یابد.

خبرنگاران انتخابات نماد باشکوه همبستگی ملی است

سیدموسی خادمی روز آدینه با حضور در دبیرستان سما خرم آباد رای خود را به صندوق انداخت و اضافه نمود: انتخابات تجلی وحدت مردم با نظام است از همه می خواهیم در انتخابات حضور داشته باشند و نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت نباشند.

وی با تاکید بر حضور مردم در ساعات ابتدایی رای گیری گفت: شاید مهلت رای گیری در بعضی حوزه ها تمدید گردد اما در نهایت مردم با ازدحام روبرو می شوند و بنابراین باید همه به نحوی برنامه ریزی نمایند که در مهلت قانونی حضور یابند.

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر انتخابات در تمامی حوزه های استان به جز بعضی مناطق دور دست و به اصطلاح آفلاین شروع شده و فرایند خوبی دارد.

بنا بر آخرین اعلام ستاد انتخابات لرستان با انصراف 11 کاندیدای انتخاباتی مجلس یازدهم تا خاتمه روز چهارشنبه 30 بهمن، تعداد افراد باقی مانده در میدان رقابت به 183 نفر کاهش یافته و با توجه به اینکه 9 نفر در خانه ملت وکیل مردم لرستان هستند برای هر یک کرسی نمایندگی حدود 20 نفر رقابت می نمایند.

از این تعداد نامزد انتخاباتی، 173 نفر مرد و 10 زن برای تصدی 9 کرسی مجلس شورای اسلامی در 7 حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی 49 نفر، بروجرد 31 نفر، الیگودرز 16نفر، دورود وازنا 20 نفر، کوهدشت و رومشکان36نفر، دلفان و سلسله 10 نفر و در پلدختر 21 نفر کاندیدا حضور دارند .

مجموع داوطلبان و نامزدهای انصرافی این دوره 81 نفر هستند که در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی 23، بروجرد 11، الیگودرز هفت، دورود و ازنا 11، کوهدشت و رومشکان هفت، دلفان و سلسله 18 نفر و پلدختر چهار نفر بوده اند.

در این دوره از انتخابات یکهزار و 489 شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد 725 شعبه شهری و 764مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب 894 و 595 مورد است .

آمار واجدین شرایط رای دادن در استان یک میلیون و 480 هزار و 644 نفر اعلام شده که از این تعداد 741هزار و 986 نفر مرد و 738 هزار و 658 نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند 1380/12/2 و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه 9 نماینده در خانه ملت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 899

به "خبرنگاران انتخابات نماد باشکوه همبستگی ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات نماد باشکوه همبستگی ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید