خبرنگاران سرپرست فرمانداری مهاباد: مسوولان باید در قبال رسانه نقدپذیر باشند

به گزارش مجله آزات وب، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار ویژه مهاباد گفت: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی باید با شفافیت کامل اقدامات و فعالیت های خود را برای تنویر افکار عمومی اعلام و در قبال اصحاب رسانه نقدپذیر باشند.

خبرنگاران سرپرست فرمانداری مهاباد: مسوولان باید در قبال رسانه نقدپذیر باشند

عارف خدرلو عصر روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه های فعال مهاباد با بیان اینکه مطالبه گری لازمه توسعه هر جامعه ای است، افزود: مسوولان باید روحیه نقدپذیری و پاسخگویی خود را بالا برده و در جهت ارایه عملکرد دستگاه های اجرایی خود به افکار عمومی کوشش نمایند.

وی ادامه داد: نبود فرهنگ نقدپذیری در جوامع مختلف یکی از آسیب های اجتماعی جوامع توسعه نیافته به شمار می آید، از این رو بر این باوریم آنچه بیش از هر چیزی قادر است جامعه را در جهت سالم سازی و پیشرفت سریعتر راهنمایی کند گسترش فرهنگ نقادی و نقدپذیری مسوولان خواهد بود.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه بین نقد و تخریب فاصله زیادی وجود دارد، افزود: ضروری است هرکسی در هر جایگاهی، نقدپذیر بوده و تاب شنیدن نقدها را داشته باشد.

خدرلو ضمن قدردانی از فعالیت شبانه روزی اصحاب رسانه در بحران مقابله با کرونا، گفت: رسانه ها می توانند با انتشار اطلاع رسانی اخبار صحیح و دقیق ضمن ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسوولان از گسترش شایعات در جامعه جلوگیری نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه عادی انگاری بحران کرونا موجب اوج دریافت دوباره پیک بیماری خواهد شد، گفت: سهل انگاری شهروندان و تجمع های غیرضروری در مراسم مختلف زحمات کادر درمانی و فشار مالی وارد بر بعضی از اصناف در طول یک سال گذشته را از بین خواهد برد لذا اصحاب رسانه باید در این حوزه حضوری فعال تر داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال آینده نیز افزود: اصحاب رسانه باید ریشه معضلات بوجود آمده در مدیریت شهری مهاباد را مورد آنالیز و تحقیق قرار داده و مردم را به مشارکت در امر انتخابات و انتخاب صحیح افراد شایسته برای مدیریت شهری یاری نمایند.

خدرلو، یاری به انتخاب فرد اصلح توسط مردم را از وظایف رسانه ها دانست و گفت: روشنگری در مورد حوزه اختیارات و وظایف شوراها و دهیاری باید توسط اصحاب رسانه تبیین گردد تا اعتماد بین دولت و مردم بیش از پیش تقویت گردد.

در ادامه این جلسه هریک از مدیران و مسوولان پایگاه های خبری و خبرگزاری های این شهرستان در مورد مسائل پیش روی خبرنگاران در مورد اطلاع رسانی و انتشار به موقع اخبار در حوزه شهرستان مطالبی بیان کردند.

عدم پاسخگویی مسولان در مواقع بحرانی، تحت فشار قراردادن خبرنگاران برای انتشار بعضی از اخبار، جلوگیری از ورود خبرنگاران در موضوعات مختلف و روشنگری و تدوام برگزاری جلسات اصحاب و رسانه با مجموعه فرمانداری از جمله موضوع هایی بود که در این جلسه بیان شد.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم آذربایجان غربی است؛ در این شهرستان علاوه دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، اداره کل صدا و سیما و شمار زیادی از نمایندگی خبرگزاری ها، نشریات و پایگاه های خبری وجود دارد که باعث شده این شهرستان پس از مرکز استان به مهمترین شهرستان رسانه ای استان تبدیل گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1498

به "خبرنگاران سرپرست فرمانداری مهاباد: مسوولان باید در قبال رسانه نقدپذیر باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست فرمانداری مهاباد: مسوولان باید در قبال رسانه نقدپذیر باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید