خبرنگاران علاقه مندی شرکت های روسی به ادامه همکاری با ایران

به گزارش مجله آزات وب، مسکو - خبرنگاران - دمیتری کیکو، معاون مدیرکل کنترل بر تحریم های خارجی وزارت دارایی روسیه گفت: اطمینان دارم که شرکت های روسیه به رغم دشواری های تحریم علاقه مند به ادامه همکاری با ایران هستند، چراکه این همکاری مقررات بین المللی را نقض نمی کند.

خبرنگاران علاقه مندی شرکت های روسی به ادامه همکاری با ایران

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران میتری کیکو، معاون مدیرکل کنترل بر تحریم های خارجی وزارت دارایی روسیه در نشستی در باشگاه والدای گفت: من اطمینان دارم که شرکت های روسیه برغم دشواری های تحریم های یکجانبه آمریکا علاقه مند به ادامه همکاری با ایران هستند، چراکه مقررات بین المللی و سازمان ملل متحد این همکاری ها را نقض نمی نماید.

وی خاطرنشان کرد که حدود 10 شرکت و موسسه روسیه بخاطر همکاری با ایران تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته اند و وزارت دارایی روسیه برای به حداقل رسانده خسارات ناشی از تحریم های آمریکا با این شرکت ها همکاری می نماید.

در این مباحثه امکان بازگشت آمریکا به برجام هم آنالیز شد و کیکو گفت: علاوه بر امکان لغو تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایران، مسأله لغو تحریم های شرکت هایی که در حوزه صلاحیت حقوقی کشورهای ثالث قرار دارند، از جمله روسیه، نیز در دستور کار است.

وی توضیح داد: طبق ارزیابی های ما بعد از خروج آمریکا از توافقنامه در ماه می 2018، 10 شرکت روسیه تحت انواع گوناگون تحریم های آمریکا قرار گرفتند.

او یادآور شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تجدیدنظر در رویکردها نسبت به برجام را خاطرنشان کرد و درخواست از سازمان ملل متحد در مورد بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را پس گرفت اما رژیم تحریم های یکجانبه آمریکا حفظ شده است.

معاون مدیر کل وزارت دارایی روسیه گفت: من فکر می کنم که در چارچوب مذاکرات احتمالی بعدی روسیه، علاوه بر فراخواندن طرفها به بازگشت به برجام، باید طبیعتا منافع شرکت های روسیه درنظر گرفته گردد و برای خارج کردن آن اشخاصی که بعد از خروج آمریکا از برجام در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند، کوشش گردد.

کیکو گفت: اساسا مقررات شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه صادرات، از جمله تسلیحات و قطعات را می دهد. اما با این حال تحریم های یکجانبه آمریکا لغو نشده اند و بدین خاطر این می توان هزینه هایی داشته باشد.

وی اضافه نمود: ما طبیعتا در تماس مستقیم با شرکت هایی که تحریم شده اند، این گونه مسائل را طراحی، تجزیه و تحلیل می کنیم. به گفته او همکاری شرکت های روسیه با ایران باید ادامه یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1661

به "خبرنگاران علاقه مندی شرکت های روسی به ادامه همکاری با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علاقه مندی شرکت های روسی به ادامه همکاری با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید