خبرنگاران مرحله دوم پیشگیری از ورود پشه آئدس به کشور اجرا شد

به گزارش مجله آزات وب، ارومیه- خبرنگاران- رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به بازگشایی مجدد و فعالیت مرز بازرگان گفت: با توجه به احتمال انتقال پشه آئدس به کشور، مرحله دوم تله گذاری این حشره جهت مراقبت انسانی در این مرز توسط کارشناسان پایگاه مراقبت مرزی اجرا شد و تا سرانجام فصل تابستان ادامه دارد.

خبرنگاران مرحله دوم پیشگیری از ورود پشه آئدس به کشور اجرا شد

دکتر رحیم صمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پایگاه بهداشت مرزی بازرگان به همین منظور، ظروف جمع آوری این پشه موسوم به اویتراپ را جهت مراقبت های انسانی به کار گرفته است.

وی اضافه کرد: این پشه ناقل بیماری تب دانگی، چکین گونیا و زیکا است و واکسن و درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با این پشه کنترل ناقلان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: در این بیماری ها ویروس 10 تا 12 روز وارد بزاق بیمار شده و حتی به نسل های آینده نیز منتقل می شود.

صمدی ادامه داد: پشه آئدس در پاکستان، کشورهای آسیایی و برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس دیده شده است.

وی اضافه کرد: اویتراپ گذاری در مبادی ورودی از اولین اقدامات شناسایی ورود پشه آئدس به داخل کشور بوده و تا خاتمه فصل فعالیت پشه ها ادامه خواهد داشت.

پشه آئدس منتقل کننده ویروس عفونی دنگی است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان شکن نیز شناخته می شود.

تب، سردرد، حساسیت های پوستی و درد درماهیچه و مفاصل از نشانه های بیماری تب دنگی است.

پشه آئدس دارای 2 بال فعال و یک جفت بال تحلیل رفته به نام هالتر، خرطوم بلند با قطعات دهانی گزنده، مکنده در جلو سر، وجود فلس های کوتاه و متراکم روی سینه، پا و رگ بال ها، رگ بندی مشخص بال و بندبند بودن روی شکم، پوشیده بودن سینه از فلس های قهوه ای تیره یا متمایل به سفید است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1173

به "خبرنگاران مرحله دوم پیشگیری از ورود پشه آئدس به کشور اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله دوم پیشگیری از ورود پشه آئدس به کشور اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید