خبرنگاران مواد شوینده ترکیب شده جان یک زن را گرفت

به گزارش مجله آزات وب، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده ترکیب شده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده در فضای بسته ، سبب شد تا یک زن در استان دچار مسمومیت و مرگ گردد.

خبرنگاران مواد شوینده ترکیب شده جان یک زن را گرفت

مجید شیرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: 3 بیمار بدحال دیگر نیز به سبب مسمومیت ناشی از استفاده از مواد شوینده در مراکز درمانی استان بستری هستند، که حال این افراد بسیار وخیم گزارش شده است.

وی توضیح داد: در خصوص مسومیت استفاده از الکل صنعتی نیز در استان مواردی وجود داشت اما جدی نبوده است، با این وجود مردم استان باید در این خصوص دقت لازم را داشته و از متانول برای ضدعفونی کردن دستان خود به هیچ عنوان استفاده ننمایند.

شیرانی، در ادامه از توزیع مواد ضدعفونی نماینده و شوینده به میزان کافی در سطح استان اطلاع داد و گفت: این در حالی است که همچنان با کمبود ماسک روبرو هستیم که با کوشش های اجرا شده، ماسک برای کادر درمان تامین شده است، اما برای مردم همچنان با کمبود روبرو هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، در خانه ماندن و انجام توصیه های پزشکی را مهمترین راه حل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: با همراهی مردم شرایط شیوع کرونا در استان در شرایط باثباتی قرار گرفته است اما از آنجا که ظرف 8 روز آینده اوج شیوع ویروس در استان پیش بینی می گردد، همچنان تاکید می کنیم که مردم در خانه های خود بمانند و از دید و بازدید نوروزی بپرهیزند.

به گزارش خبرنگاران، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز 75 بیمار مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است که از این تعداد تا به امروز 11 نفر جان خود را از دست داده و 51 مورد بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

یک تن از جانباختگان از پرسنل مراکز درمانی استان بوده و شهید راه خدمت به شمار می رود.

ویروس جدید کرونا کووید 19 نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را بر آن داشت تا در خصوص بهداشت دنیای؛ شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1000

به "خبرنگاران مواد شوینده ترکیب شده جان یک زن را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مواد شوینده ترکیب شده جان یک زن را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید