خبرنگاران نمره قبولی عزاداری مازندرانی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش مجله آزات وب، ساری - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طبق آنالیز های اجرا شده عزاداری محرم سال جاری مردم استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همراه بود و مسئله نگران کننده ای در آن دیده نشد.

خبرنگاران نمره قبولی عزاداری مازندرانی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی

دکتر سیمین بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در 10 روز گذشته با شروع ایام سوگواره محرم تمامی مراکز مذهبی توسط ستاد مقابله به ویروس کرونا استان مورد پایش نهاده شد.

وی اضافه کرد: طبق آنالیز های اجرا شده خوشبختانه همه مردم استان حتی در روستاها و مناطق دور افتاده نیز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده و به پروتکل های بهداشتی پایبند بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: این مسئله نشان دهنده درک بالای مردم مازندران است و اینکه مردم استان از آگاهی ، فرهنگ بهداشتی و اعتماد خوبی نسبت به متولیان خط مقدم مشاخصه با کرونا برخودار هستند.

بابایی شکست ویروس کرونا را بدون همکاری و همراهی مردم امکان ناپذیر توصیف کرد و گفت: محرم سال جاری نمونه شاخص هوشیاری مازندرانی ها نسبت به میزان خطر ویروس کرونا است.

وی شرایط استان را با وجود تعداد بستری شده ها کماکان قرمز مطرح کرد و گفت: نباید کاهش تعداد مبتلایان باعث کمرنگ شدن فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی گردد.

مسافران دغدغه دائمی کادر درمانی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خوشبختانه مردم استان به آگاهی خوبی نسبت به مشاخصه با ویروس کرونا رسیدند و دیگر نگرانی اصلی ما مردن استان نیست.

بابایی تاکید نمود: اکنون عظیم ترین نگرانی ما سفر تعداد زیادی از گردشگران به مازندران است که می تواند در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در تسریع انتقال ویروس موثر باشد.

وی با اشاره به مکانیزم فعالیت ویروس کرونا گفت: هنوز برای تعیین شدن اثر مسافرات های روزهای اخیر زود است و تقریبا 10 روز دیگر باید نتیجه این سفرها ارزیابی گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: میزان حضور مسافران در تعطیلات گذشته قابل توجه و نگران کننده بود در حالی که مازندران تازه رفته رفته از پیک دوم شیوع کرونا خارج می گردد.

طبق آخرین گزارش ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران که مربوط به شنبه هشت شهریور می گردد، 728 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 20 درصد با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1307

به "خبرنگاران نمره قبولی عزاداری مازندرانی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمره قبولی عزاداری مازندرانی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید