خط دو مترو اصفهان با حضور رئیس جمهور چین کلید می خورد

به گزارش مجله آزات وب، فتح الله مشخص در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین شرایط خط دو مترو اصفهان گفت: راستا این خط از مترو تا محدوده خیابان هاتف معین شده و محل ایستگاه های آن نیز جانمایی شده است.

خط دو مترو اصفهان با حضور رئیس جمهور چین کلید می خورد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزمایشات فنی بر روی نحوه احداث تونل ها در حال اجرا است، ابراز داشت: از این رو شرایط مالی و فنی احداث یک تونل مجزا با عرض بیشتر و یا دو تونل مجزا در حال آنالیز است که به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص عبور خط دو مترو اصفهان از میدان نقش دنیا نیز گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نموده بود که در صورت موافقت یونسکو با عبور مترو از زیر میدان نقش دنیا، این موضوع را آنالیز خواهد نمود که بر این اساس تحقیقات صورت گرفته و نتایج به رئیس جمهور گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به آخرین گزارش ها، تا سرانجام امسال این بخش از خط دو مترو اصفهان نیز مشخص تکلیف خواهد شد.

مشخص در خصوص تامین اعتبار بودجه مورد احتیاج برای راه اندازی خط دو مترو اصفهان گفت: معاون اول رئیس جمهور در ملاقات با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان موافقت خود برای استفاده از فاینانس خارجی به منظور بهره برداری از این خط مترو را اعلام نموده است و این اقدام مطابق با ضوابط شورای اقتصاد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز سرمایه گذاران چینی برای این اقدام اعلام آمادگی نموده اند، افزود: این در حالی است که شهرداری تمایل به اجرای این پروژه با فاینانس آزاد را دارد و چینی ها قصد انجام این پروژه مطابق با قراردادهای قبلی را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعتبار مورد احتیاج برای بهره برداری از خط دو مترو اصفهان را 200 میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: از این رو نتایج نهایی در خصوص اجرای پروژه خط دو مترو اصفهان با سفر رئیس جمهور کشور چین به کشور و طی یک ماه آینده مشخص می گردد و این پروژه به طور رسمی پس از سفر رئیس جمهور چین کلید خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 930

به "خط دو مترو اصفهان با حضور رئیس جمهور چین کلید می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط دو مترو اصفهان با حضور رئیس جمهور چین کلید می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید