دبیرکل ناتو: کاهش نیروها در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود

به گزارش مجله آزات وب، دبیرکل سازمان ناتو گفت که کاهش نیروهای خارجی مستقر در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود و تاکید نمود که طالبان در میدان جنگ پیروز نخواهند شد و باید با طرف های افغان بر سر میز مذاکره بنشینند.

دبیرکل ناتو: کاهش نیروها در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) پس از نشست وزاری دفاع کشورهای این سازمان در ویدئو کنفرانسی گفت که کاهش سطح نیروهای ناتو از 16 هزار به حدود 12 هزار نفر مبتنی بر شرایط خواهد بود و این سازمان به افغانستان و آموزش، یاری و حمایت اقتصادی از نیروهای امنیتی افغان متعهد باقی می ماند.

وی اضافه نمود که با کاهش سطح نیروها به 12 هزار نفر نیز نظامیان ناتو قادر خواهند بود تا ماموریت خود را در افغانستان مانند گذشته ادامه دهند.

دبیرکل ناتو درباره زمان خروج نیروها از افغانستان نیز گفت: ماموریت و پیغام ناتو این است که ما با هم به افغانستان رفتیم ، تصمیم خواهیم گرفت که مواضع خود را با هم تنظیم کنیم و وقتی زمان مناسب باشد با هم افغانستان را ترک می کنیم؛ اما وقتی شرایط برای کاهش حضور بیشتر ما فراهم گردد این کشور را ترک می کنیم.

استولتنبرگ اضافه نمود: ما اعتقاد داریم که بهترین راه برای حمایت از کوشش های صلح، ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان است و با انجام این کار این پیغام را به طالبان می فرستیم که طالبان در میدان جنگ پیروز نخواهد شد و باید بر سر میز مذاکره بنشینند و مصالحه واقعی نمایند.

وی تاکید نمود: ما از طالبان می خواهیم تا به صلح یا توافقی که با آمریکا برای کاهش خشونت ها داشتند احترام بگذارند و در مذاکرات بین الافغانی شرکت نمایند.

دبیرکل ناتو با اشاره به بحران سیاسی در افغانستان نیز گفت: همچنین این مهم است که به چالش های سیاسی که از طرف دولت در افغانستان مشاهده می کنیم توجه گردد و ما به وحدت نیاز داریم. ما به یک فرایند سیاسی کارآمد در افغانستان نیاز داریم تا بتوانیم به طور کامل در فرایند صلح شرکت کنیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1060

به "دبیرکل ناتو: کاهش نیروها در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ناتو: کاهش نیروها در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید