درخواست اروپا از ترکیه برای ممانعت از ورود پناهجویان به این قاره

به گزارش مجله آزات وب، رئیس کمیسیون اروپا با درخواست از ترکیه برای دور کردن پناهجویان از مرزهای یونان، گفت آنکارا نباید برای برطرف نگرانی هایش به فشار متوسل گردد.

درخواست اروپا از ترکیه برای ممانعت از ورود پناهجویان به این قاره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورسلا ون در لین رئیس کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) به ترکیه هشدار داد هرچه سریع تر گذرگاه های مرزی به سمت اروپا را به روی پناهجویان ببندد و مانع ورود آنها به این قاره گردد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ون درلین در نشست خبری با بیان اینکه ترکیه وظیفه دارد پناهجویان را از مرز یونان دور کند، گفت: یافتن راهکاری برای این شرایط، به کاهش فشاری که بر مرزهای [اروپا در یونان] گذاشته شده، احتیاج دارد.

وی شرح داد اضطراری ترین مسئله ای که باید حل گردد، اطمینان حاصل کردن از حق اعطای پناهندگی و جابجا کردن مردم مخصوصا بچه ها از مرزهای یونان به داخل اروپا و همچنین ارائه یاری به ترکیه و یونان است.

پیش از این دولت آلمان خبر داده بود اتحادیه اروپا میخواهد حدود 1500 کودک پناهجوی گرفتار در مرز ترکیه-یونان را بپذیرد و برلین نیز در این امر مشارکت می نماید. (جزئیات بیشتر)

دولت ترکیه از چند روز پیش و به بهانه کشته شدن ده ها نظامی خود طی ماجراجویی جدید در سوریه، گذرگاه های مرزی به سمت اروپا را به روی پناهجویانی که می خواستند به این قاره بروند، باز کرد. دولت یونان اما با استفاده از چند هزار نیروی امنیتی و پلیس به ممانعت از ورود پناهجویان پرداخت.

منابع حاضر در مرز یونان با ترکیه نیز می گویند پلیس و نیروهای امنیتی یونانی از گاز اشک آور و نارنجک های دودزا برای متفرق کردن پناهجویان که قصد عبور از مرز را دارند، استفاده می نمایند. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 958

به "درخواست اروپا از ترکیه برای ممانعت از ورود پناهجویان به این قاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اروپا از ترکیه برای ممانعت از ورود پناهجویان به این قاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید