در توافقنامه دوحه با دولت افغانستان مشورت های لازم صورت نگرفت خبرنگاران

به گزارش مجله آزات وب، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه ای خاطرنشان کرد که در توافقنامه دوحه با کابل مشورت های لازم صورت نگرفته و لذا نتوانسته است جنگ و خون ریزی را متوقف کند.

در توافقنامه دوحه با دولت افغانستان مشورت های لازم صورت نگرفت خبرنگاران

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، حمت الله اندر سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز یکشنبه بیان کرد: توافقنامه دوحه در راستای تامین صلح اثرگذار نبود و جنگ و خون ریزی را متوقف نکرده است.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در این باره ادامه داد: در امضای توافقنامه دوحه با دولت افغانستان مشورت های لازم صورت نگرفت.

این در حالیست که دومین دُور از فرایند مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر 7 ژانویه 2021 شروع شد؛ اما هیئت های مذاکره نماینده پیرامون پیشرفت در این مذاکرات هیچ بیانیه امیدوار نماینده ای را منتشر نکرده اند.

لازم به ذکر است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم در سال های 2001 و 2003 به کشور های افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت ها و ناآرامی ها در این دو کشور نتیجه ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیرو های اشغالگر خارجی باید تا انتها ماه مارس امسال میلادی خاک افغانستان را تَرک نمایند؛ توافقی که کشور های غربی عضو ناتو دائماً در کوشش برای نقض آن به بهانه های مختلف هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1616

به "در توافقنامه دوحه با دولت افغانستان مشورت های لازم صورت نگرفت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در توافقنامه دوحه با دولت افغانستان مشورت های لازم صورت نگرفت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید