در دیدار ظریف با همتای عمانی چه گذشت؟، عکس

به گزارش مجله آزات وب، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان که صبح امروز به تهران سفر نموده است با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد.

در دیدار ظریف با همتای عمانی چه گذشت؟، عکس

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان که در ایران حضور دارد، ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و مصاحبه کرد. در این دیدار در مورد طیف گسترده ای از موضوعات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی مصاحبه و گفتگو شد. همکاری های سیاسی، مالی، علمی و فناوری میان دو کشور در سطوح دو جانبه و چند جانبه از جمله موضوعات مورد مصاحبه بود.

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به نقش خوب و سازنده کشور همسایه عمان، روابط دو کشور را جامع و بسیار خوب توصیف کرد و از گسترش و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در همه زمینه ها استقبال کرد.

ظریف با تاکید بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه بویژه در یمن اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش ها در منطقه انجام پذیرد استقبال و به آن یاری خواهد نمود. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اراده ایران برای مصاحبه با همه کشورهای منطقه را جدی خواند و اضافه کرد: پویش صلح هرمز به همین دلیل ارائه شد.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار شرایط منطقه ای را نیازمند مصاحبه و تفاهم هر چه بیشتر دانست و اضافه کرد: در این زمینه برگزاری یک کنفرانس جامع و فراگیر با حضور همه کشورهای ذینفع می تواند مفید باشد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 572

به "در دیدار ظریف با همتای عمانی چه گذشت؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دیدار ظریف با همتای عمانی چه گذشت؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید