دیدار پامپئو با سلطان قابوس

به گزارش مجله آزات وب، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری چند ساعته به عمان، با سلطان قابوس دیدار و درباره مسائل منطقه ای گفتگو کرد.

دیدار پامپئو با سلطان قابوس

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه و در سفر دوره ای خود که از هفته گذشته آغاز شد، دوشنبه شب با قابوس بن سعید سلطان عمان در مسقط دیدار و دو طرف درباره مسائل منطقه ای و بین المللی با هم گفت و گو کردند.

سفر پامپئو به عمان تنها چند ساعت به طول انجامید و پس از آن، وی مسقط را به مقصد آمریکا ترک کرد.

به گفته رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دلیل نیمه کاره ماندن و کوتاه کردن سفر دوره ای وزیر خارجه آمریکا به کشورهای غرب آسیا آن است که وی قصد دارد در مراسم خاکسپاری پدر همسرش شرکت کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به کویت لغو شده و قرار است او در آینده نزدیک و مورد توافق دو طرف به این کشور حاشیه خلیج فارس سفر کند.

طبق برنامه اعلام شده قبلی وزارت خارجه آمریکا، پامپئو قرار بود به هشت کشور اردن، مصر، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت سفر کند و با مقام های این کشورها درباره موضوعاتی از قبیل مقابله با ایران رایزنی کند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 695

به "دیدار پامپئو با سلطان قابوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار پامپئو با سلطان قابوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید