رئیس جمهور جدید ایتالیا استراتژی جدید خود را اعلام می نماید

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: رئیس جمهور ایتالیا که برای دور دوم به عنوان این سمت انتخاب شده است میخواهد امروز دوشنبه استراتژی ها و راهبردهای خود را در مجلس ایتالیا اعلام کند.

رئیس جمهور جدید ایتالیا استراتژی جدید خود را اعلام می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24؛ جورجو ناپولیتانو نخستین رئیس جمهور ایتالیا است که برای دو بار متوالی به این سمت انتخاب شده است، میخواهد امروز در جلسه مجلس راهبردها و استراتژی خود را برای خاتمه دادن به بن بست سیاسی این کشور اعلام کند.

ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود که با بحران بدهی و بن بست سیاسی روبرو شده است. انتخاب مجدد ناپولیتانوی 87 ساله به عنوان رئیس جمهور جدید ایتالیا در روز شنبه، امیدها نسبت به خاتمه بن بست سیاسی دو ماهه در این کشور را افزایش داده است. پس از برگزاری انتخابات سراسری ماه فوریه تا کنون احزاب سیاسی ایتالیا نتوانسته اند در مورد تشکیل دولت جدید به توافق برسند.

ناپولیتانو پس از توافق احزاب چپ و راست ایتالیا به عنوان رئیس جمهور جدید ایتالیا انتخاب شده است. روکو بوتیگلیونه از اعضای ارشد حزب وابسته به ماریو مونتی نخست وزیر موقت ایتالیا در این رابطه تاکید نمود، این مساله کاملا روشن است که توافق برای تشکیل دولت جدید ایتالیا به زودی حاصل خواهد شد. ناپولیتانو اکنون بسیار قدرتمند است و توانایی تشکیل دولت جدید را دارد.

برآورد ها بین سیاستمداران ایتالیایی در مورد این که ناپولیتانو ریاست دولت جدید را بر عهده خواهد داشت، افزایش یافته است. انریکو لتا معاون حزب دموکرات ایتالیا نیز تاکید نمود، یک احتمال این است که ناپولیتانو به طور همزمان ریاست دولت و حزب را بر عهده خواهد داشت.

این در حالی است که بپه گریللو رهبر جنبش 5 ستاره ایتالیا به شدت با انتخاب مجدد ناپولیتانو به عنوان رئیس جمهور این کشور مخالفت نموده است و بر این باور است که عمر دولت جدید ایتالیا بیش تر از یک سال نخواهد بود.

روز یکشنبه هزاران نفر از هواداران این جنبش با برپایی راهپیمایی اعتراض آمیز مخالفت خود را با انتخاب مجدد ناپولیتانو اعلام کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 373

به "رئیس جمهور جدید ایتالیا استراتژی جدید خود را اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور جدید ایتالیا استراتژی جدید خود را اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید