راه ارتباطی 38 روستای کردستان مسدود است

به گزارش مجله آزات وب، رئیس مرکز مدیریت راه های کردستان گفت: راه ارتباطی 38 روستای این استان به دلیل شدت کولاک و بارش برف از شب گذشته 28 بهمن مسدود شده است.

راه ارتباطی 38 روستای کردستان مسدود است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دانش زندی اظهار کرد: بر اثر بارش برف روز گذشته، راه ارتباطی 90 روستا مسدود شده بود و راهداران از روز گذشته به بازگشایی راه ها اقدام کردند اما تا به امروز راه 38 مورد از آنها به علت شدت کولاک هنوز بسته است که بیشتر در شهرستان های دیواندره و بانه واقع شده اند. البته راهداران در حال بازگشایی مسیرها هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه های کردستان راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: راهداران روز گذشته در 29 محور شامل 20 محور شریانی اصلی و 9 محور غیر شریانی 6 هزار و 685 کیلومتر باند برف روبی انجام داده و 79 دستگاه خودوری گرفتار در برف را رهاسازی کردند.

زندی اعلام کرد: در راه های روستایی استان کردستان نیز راهداران حدود یک هزار کیلومتر باند عملیات برف روبی و پاکسازی مسیرها را انجام دادند.

وی افزود: شماره تماس 141 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعلام آخرین شرایط راه های کردستان است اما توصیه می گردد مردم از سفرهای غیرضروری به ویژه در طول شب خودداری نمایند و در صورت لزوم زنجیر چرخ به همراه داشته باشند،

طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از 15 آبان در سراسر کشور شروع می گردد اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد شروع می گردد. در این طرح، 475 راهدار کردستان به صورت 24 ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از 8 هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را زیر پوشش قرار می دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می گردد.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران اغلب شاهد لغزندگی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 879

به "راه ارتباطی 38 روستای کردستان مسدود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه ارتباطی 38 روستای کردستان مسدود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید