رییس کل بانک مرکزی: اقتصاد ایران از رکود خارج شد

به گزارش مجله آزات وب، رییس کل بانک مرکزی از رشد مالی مثبت در سه ماهه سوم امسال و خروج اقتصاد کشور از رکود اطلاع داد و اعلام نمود که جزئیات رشد بخش های مختلف مالی کشور اوایل هفته پیش رو منتشر خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی: اقتصاد ایران از رکود خارج شد

به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اظهار داشت: براساس گزارش اداره حساب های مالی بانک مرکزی رشد مالی کشور که از فصل دوم امسال مثبت شده بود، در سه ماهه سوم سال نیز مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: رشد مثبت 3.9 درصد با نفت و مثبت 2.9 درصد بدون نفت در سه ماهه سوم سال ثبت شده است. بنابراین، اقتصاد در دو فصل متوالی دوم و سوم سال 1399 رشد مثبت داشت. لذا، امروز با اطمینان می توان از گذر اقتصاد ایران از دوره سخت تحریم و رکود ناشی از آن و ورود به دوره رشد مجدد مالی اطلاع داد.

همتی اظهار داشت: با توجه به تداوم تحریم حداکثری علیه ایران و شیوع کرونا، که موجب رکود و رشد منفی شدید در بسیاری کشورها شده است، رشد حاصله مهم و حاصل اجرای اقتصاد مقاومتی و نماد جهش فراوری در شرایط تحریم است.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: جزئیات رشد بخش های مختلف مالی کشور اوایل هفته پیش رو اعلام خواهد شد. این اتفاق خوب نتیجه مقاومت مردم، قدرت انعطاف اقتصاد ایران در مقابل شوک های وارده به آن است و امیدوارم فصل های آینده نیز رشد اقتصاد تداوم پیدا کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1665

به "رییس کل بانک مرکزی: اقتصاد ایران از رکود خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس کل بانک مرکزی: اقتصاد ایران از رکود خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید