سخنان نخست وزیر چین بعد از جلسه سالانه کنگره ملی خلق

به گزارش مجله آزات وب، نخست وزیر چین روز یکشنبه خاطرنشان کرد، اصلاحات مربوط به کاهش نقش دولت پکن در اقتصاد را با امید رونق بخشیدن به رشد مالی به سرعت پیش می برد اگرچه این برنامه به ضرر گروه های ذی نفع خواهد بود.

سخنان نخست وزیر چین بعد از جلسه سالانه کنگره ملی خلق

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لی که چیانگ، نخست وزیر چین پس از انتها نشست سالانه کنگره ملی خلق در کنفرانسی خبری گفت: اگر ممکن است این اصلاحات دردناک و همانند چاقو گذاشتن زیر گلو باشد اما محدود نماینده نیستند و ما تا زمانی که کارمان تمام گردد با جدیت به آن ادامه خواهیم داد.

لی که چیانگ در جریان این کنفرانس خبری تعهداتش برای کاهش الزامات مربوط به تاییدیه دولت برای اقدامات تجاری جدید را تکرار کرد.

وی اضافه کرد، تعداد مشاغل خصوصی که ایجاد شده به دنبال کوشش های انجام شده برای تسهیل روند ثبت شرکت های جدید، دو برابر شده است.

این اظهارات لی که چیانگ پس از انتها نشست 11 روزه کنگره ملی خلق چین مطرح شد. این کنگره اقدامات قانون گذاری اندکی دارد اما به عنوان پلتفورمی برای حزب حاکم کمونیست در راستای برجسته کردن اصلاحات پیشنهاد شده عمل می نماید و بر اقدامات سال جاری دولت تاثیر دارد.

دولت پکن در نشست سال جاری رشد رسمی مالی چین را از 7.5 درصد سال گذشته میلادی به هفت درصد کاهش داده و متعهد شد تا میزان استخدام را حفظ، با فساد مبارزه و آلودگی را مهار کند.

لی که چیانگ اذعان کرد، شرکت های دولتی که از نظر سیاسی پرنفوذ هستند با رقابت شدیدتری روبرو می شوند و مقاماتی که منافع شان کاهش می یابد با این اصلاحات مخالفت می نمایند.

وی اضافه کرد: در جریان این اصلاحات گروه های ذی نفع ناراحت و نگران خواهند شد چراکه دولت قدرت های آنها را محدود می نماید اما این اقدام به صورت کلی به نفع چین خواهد بود. این اصلاحات با کاهش قدرت های دولت در حقیقت به ما یاری می نماید تا با فشار نزولی رشد مالی مقابله کنیم.

این سخنرانی به لی که چیانگ 59 ساله فرصت استثنایی خارج شدن از سایه شی جین پینگ ، رئیس جمهور و رهبر حزب کمونیست چین را داد.

وی در این سخنرانی گفت: حزب حاکم چین آماده است در صورت پایین آمدن نرخ ایجاد مشاغل جدید، استراتژی های اقتصاد کلانش را تغییر دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 500

به "سخنان نخست وزیر چین بعد از جلسه سالانه کنگره ملی خلق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنان نخست وزیر چین بعد از جلسه سالانه کنگره ملی خلق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید