سرگردانی مسافران کریسمس در فرانسه همزمان با بیستمین روز اعتصاب ها

به گزارش مجله آزات وب، خودداری دولت فرانسه از عقب نشینی از اصلاحات جنجالی قانون بازنشستگی و تداوم اعتصاب ها در فرانسه، به بروز اختلال شدید در حرکت وسایل نقلیه عمومی در ایام کریسمس منجر شده است.

سرگردانی مسافران کریسمس در فرانسه همزمان با بیستمین روز اعتصاب ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه همزمان با شروع جشن های کریسمس با اختلال سراسری در بخش حمل و نقل خود روبرو شده و دلیل آن نیز تداوم اعتراض ها به سیاست های دولت این کشور در زمینه اصلاح قوانین بازنشستگی است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری الجزیره، به دلیل اعتصاب ها، خدمات بخش حمل و نقل در شب کریسمس به شدت کاهش یافته و بیش از 80 درصد تردد های ریلی لغو شده است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار شبکه الجزیره از پاریس، پایتخت فرانسه، ساکنان این شهر با معترضان ابراز همدردی می نمایند.

سرگردانی مسافران در فرانسه

وبگاه لوکال نیز در گزارشی در این زمینه نوشت که بیستمین روز از اعتصاب ها در فرانسه برنامه های مسافرتی ده ها هزار نفر از ساکنان این کشور را که قصد داشتند چهارشنبه در اولین روز از تعطیلات کریسمس در مکان مورد علاقه خود باشند، برهم زده است.

به نوشته این وبگاه، حرکت بیش از 40 درصد از قطارهای تندرو لغو شده و غروب سه شنبه نیز تردد با قطار از پاریس به حومه شهر متوقف شد.

به نوشته این وبگاه، گفت و گوها بین دولت و اتحادیه های کارگری فرانسه به شکست انجامیده و معترضان تأکید نموده اند که حتی در ایام کریسمس به اعتصاب ادامه می دهند.

به گفته سخنگوی دولت فرانسه، قرار است اتحادیه های کارگری فرانسه روز هفتم ژانویه (دوشنبه 17 دی) مجددا با دولت بابت اصلاحات قانون بازنشستگی گفت وگو نمایند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نظام کنونی مستمری بازنشستگان را بسیار پرهزینه خوانده و مدعی است که میخواهد نظامی ساده طراحی کند. با این وجود، اتحادیه های کارگری می گویند زیر بار طرح جدید ماکرون، که سن بازنشستگی را افزایش و مزایای پرداختی را کاهش می دهد، نمی فرایند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 751

به "سرگردانی مسافران کریسمس در فرانسه همزمان با بیستمین روز اعتصاب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی مسافران کریسمس در فرانسه همزمان با بیستمین روز اعتصاب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید