سفیر آمریکا در چین برای اولین بار به تبت می رود

به گزارش مجله آزات وب، در شرایط بالا دریافت تنش های مالی و تجاری بین آمریکا و چین، سفیر آمریکا در پکن میخواهد برای اولین بار از سال 2015 به منطقه تبت سفر کند.

سفیر آمریکا در چین برای اولین بار به تبت می رود

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال تشدید تنش میان واشنگتن و پکن، تری برنستد سفیر آمریکا در چین، این هفته برای اولین بار از سال 2015، به منطقه تبت سفر می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این سفر به دنبال تصویب قانونی توسط آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی رخ می دهد که از اعطای ویزا به مقامات چینی متهم به اعمال سیاست های محدود کننده دسترسی خارجی ها به تبت، خودداری کند. چین تصویب این قانون را محکوم نموده است.

سخنگوی سفارت آمریکا به وسیله پست الکترونیک خود خاطرنشان کرد: این دیدار فرصتی برای سفیر آمریکا جهت برقراری ارتباط با رهبران محلی درخصوص ابراز نگرانی درباره محدودیت های اعمال شده بر روی آزادی ادیان و حفظ فرهنگ و زبان تبتی است.

سفر برانستد به چینگهای و نواحی اطراف تبت از 19 می آغاز شده و تا 25 می ادامه دارد و شامل دیدارهای رسمی و دیدار از اماکن فرهنگی و مذهبی خواهد بود.

ماه دسامبر سال گذشته میلادی، چین بابت تصویب قانون دسترسی متقابل به تبت، واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد که به شدت مخالف این قانون در قبال امور داخلی چین است و آن را خطری نامید که موجب آسیب جدی به روابط دو کشور می گردد.

دولت آمریکا از اواخر امسال میلادی توقف صدور ویزا را آغاز می نماید. این اقدام در حالی رخ می دهد که تنش مالی میان چین و آمریکا افزایش یافته است.

روز آدینه طرف چینی خاطرنشان کرد تا زمانی که واشنگتن رویه خود را تغییر ندهد، ادامه مذاکرات مالی بی معنی خواهد بود.

تبت از سال 1950 طی آن چه چین آزادسازی مسالمت آمیز مطرح کرد، تحت حاکمیت چین درآمد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 216

به "سفیر آمریکا در چین برای اولین بار به تبت می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در چین برای اولین بار به تبت می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید