سیل در بنگلادش حداقل 41 کشته برجا گذاشت

به گزارش مجله آزات وب، مقامات بنگلادش خبر داده اند جاری شدن سیل در این کشور 4 میلیون و 800 هزار نفر را درگیر نموده و موجب کشته شدن 41 نفر شده است.

سیل در بنگلادش حداقل 41 کشته برجا گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، جاری شدن سیل در بنگلادش بر اثر باران های موسمی 4 میلیون و 800 هزار نفر از شهروندان این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

به نوشته وبگاه دیلی صباح، مقامات این کشور امروز (چهارشنبه) از بدتر شدن اوضاع این سیل و جان باختن 41 نفر خبر دادند.

اداره هشدار و پیش بینی سیل در بنگلادش گزارش داده که ممکن است اوضاع بدتر از این گردد؛ زیرا رودخانه های اصلی در مناطق مرکزی شهر داکا، پایتخت بنگلادش در چند روز آینده طغیان خواهند کرد.

سخنگوی اداره مدیریت بلایا و حوادث در بنگلادش نیز گفته این سیل موجب شده بیش از یک میلیون نفر از شهروندان خانه های خود را ترک نمایند و 41 نفر از جمله 31 کودک نیز جان خود را از دست بدهند.

وی همچنین گفته غرق شدن عامل بیشتر این مرگ و میر ها بوده است.

وب سایت اطلاع رسانی اطلاعات بشردوستانه ReliefWeb با اشاره به سیستم جهانی آگاهی از سیل، هشدار داده که این سیل ممکن است بعد از حادثه سیل سال 1988 در این کشور که بیش از دو ماه بنگلادش را درگیر کرد طولانی ترین سیل در این کشور باشد.

براساس اعلام اداره مدیریت بلایا و حوادث، از میان 64 مورد از تقسیمات اداری، 31 مورد زیر آب رفته اند. این مسئله به بسیاری از مردم این کشور هشدار داده به پناهگاه ها بروند.

این سیل همچنین باعث به باور آمدن خسارت های گسترده ای در خاکریزهای حفاظت از سیل، محصولات زراعی، مرغداری، دامداری و شیلات این کشور شده است.

این سیل در حالی در بنگلادش اینگونه قربانی گرفته که این کشور پیش از این نیز درگیر ویروس کرونا بوده و 3 هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

اداره هشدار و پیش بینی سیل در این کشور پیش بینی نموده که سطح آب هفته آینده کاهش خواهد یافت.

جنوب آسیا سالانه در زمان بارش باران های موسمی شاهد جاری شدن سیل در مناطق مختلف است. زمان بارش باران های موسمی در این مناطق از ماه ژوئن تا سپتامبر (اواخر بهار تا اواسط تابستان) است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1257

به "سیل در بنگلادش حداقل 41 کشته برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل در بنگلادش حداقل 41 کشته برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید